Konspirationsteorier
Någon som vet några dokumentärer kring konspirationsteorier? Vad är sant eller falskt kring dessa teorier? Många är seglivade myter, bl a frimurarordern och den nya världsordningen. Bland dom mest kända konspirationsteorierna i världen är attentaten 11 september 2001, mordet på John F. Kennedy, Bermudatriangeln och månlandningen 1969. Här i Sverige, mordet på Olof Palme och Estoniakatastrofen.
Tv 10 har haft dokumentärer om frimurarorden. Ska se om ajg akn hitta namnet påden :)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Är också nyfiken på myter om frimurare. Är mycket man hört om dom men det beror nog på det är ett slutet sällskap. Och då uppstår lätt rykten.
EndGame heter en som handlar om New World Order. Har inte sett den själv dock.
Sen finns det ju en mängd 9/11 dokumentärer. En jag tycker är riktigt bra är Loose Change 911 Second Edition. Den fick faktiskt mig att ifrågasätta vad som egentligen hände. Jag är inte längre så säker på att Al Quaida ligger bakom attentaten… även om jag är väldigt skeptisk till konspirationsteorier.
Finns ju många dokumentärer om konspirationsteorier. Ska se om jag kommer på nån mer.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
En om dom mest kända bör vara did we land on the moon. Handlar om hur Nasa lurade mänskligheten. Månscenerna spelades in i USA mitt ute i en öken vid ett tidigare tillfälle och att astronauterna sedan cirkulerade runt jorden för att det skulle se ut som att dom for till månen. Men Aldrin sa att dom är galna dom som inte tror på att månfärden skett. Själv tror jag på att dom var där.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Har du sätt dokumentären "11 september med al-Qaida"? Där man pratar med medlemmar ur al-Qaida.
En av dom mest skumma dokumentärer jag sett var om fotbolls-VM 1958. Att turneringen aldrig spelades i Sverige, utan i USA. Bland annat hade dom lagt in skyskrapor i klipp som jag sett sedan jag var barn och inte har jag sett några skyskrapor i dom tidigare. Var helt klart en skämtdokumentär.
Ja, det är en klassisk svensk mockumentär. 
Konspiration 58 heter den - väldigt rolig!
#7 men Blair witch project lyckades dom lura många människor det var äkta och hade hänt 
Hahaha ja!
Meningen var ju att filmen skulle bli otäckare då. Men jag tyckte den var otäck första gången jag såg den ändå 
# 4 Visst har jag sett den om månen. Det intressanta är att de har sedan dess varit på månen 5-6 gånger utan denna uppståndelse
#10: Jag också, och jag tycker fortfarande det är en bra skräckis. 
En dokumentär som dom flesta säkert känner till är M/S Estonia-livlinan som brast. Är flera olika dokumentärer med olika innehåll. Har varit tyst ett tag nu om debatten och alla teorier till varför katastrofen hände. Såg första dokumentären för ett tag sedan och trots att det gått snart 20 år gör det fortfarande ont att påminnas av det.
#11 det var väl efter sista resan som dom drog igång historien om att dom aldrig varit där. Och en del saker är ju lite mystiska. Tex hur kan sand virvla runt när det inte finns luft. Och hur kunde flaggan fladdra när det inte blåser på månen. Men det sistnämnda sa man var pga att flaggan var specialkonstruerad.
Loveradio…
Den officiella versionen som tyvärr än i dag återges alltför ofta är en RIKTIG konspirationsteori. Loose Change tycker jag är en bra introduktion för egna studier in i 9/11. En av mina andra favoriter är
, sedan tycker jag att man kan titta på
.
Börjar man där kommer det at leda in till allt annat också, som t.ex. New World Order, JFK mordet osv, men oavsett så kommer din värld aldrig igen att vara densamma…
Ska tillägga att jag själv anser att sanningen om 9/11 är den allra viktigaste frågan i vår tid och när den väl kommer ut (och det kommer den), kommer det att ha omvälvande konsekvenser för hela världen och särskilt de ledare (politiker, militärer osv) som medvetet deltagit i den lögnen…
På topdocumentaryfilms.com finns det en kategori med dokumentärer som handlar om olika konspirationsteorier.
Kaktustaggs tips här ovan innehöll många filmer
The Arrivals är en väldigt bra en, med en islamsk rikting men det kan man enkelt sortera bort. bara att många saker bygger kring en massa religösa texter. Sedan Secrets in Plain sight. också väldigt bra med en inrikting på arkitektur och ledarnas gömda budskap