Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettsamhälle
Läst 1637 ggr
Loveradio
2012-09-25 21:06
0

Bully

Ikväll kl 22.00 på SVT1 sänds den prisbelönta dokumentären Bully. Skriv gärna vad ni tyckte om den efteråt om ni tänker se den!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[lucke]
2013-02-23 13:50
1

Jag såg den på svt play igår- har inte orkat se den tidigare, var orolig att jag skulle bli för illa berörd. Skönt dock att den hade ett hoppfullt slut, att människor engagerar sig i kampen mot mobbing.

Önskar att alla såg denna viktiga dokumentär, inte bara vi som inte är (eller har varit) "bullys".

Den ligger kvar 3 dagar till på svt play, så passa på att se👍http://www.svtplay.se/video/316409/bully

Loveradio
2013-02-23 13:55
0

#1 Håller med! Alla borde se den. Tycker den borde visas i skolorna! Alla har nog nån gång upplevt mobbing, antingen att man själv har mobbat, blivit mobbad eller sett nån bli mobbad. Det är ju tyvärr vanligt. Väldigt bra dokumentär som tar upp ett viktigt ämne.

[lucke]
2013-02-23 14:16
0

#2 Sant, borde vara obligatorisk visning i alla skolor! Den där ljushåriga rektorn var ju ett tragiskt exempel på hur skolor "hanterar" mobbing😡

Ja, alla har vi nog upplevt mobbing på det ena eller andra sättet- förekommer ju även bland vuxna (barn-bullysarna som vuxit opp kan jag tänka mig😕) tragiskt nog.

Loveradio
2013-02-23 16:44
0

#3 Precis, även vuxenmobbing förekommer. Ja rektorn gillade jag inte..

Greigh
2013-03-26 14:33
1

Satte gråten i halsen mot slutet, när sonen frågar sin mor om vem som är hans riktiga kompisar!
Mycket gripande dokumentär som gör en mer än förbannad!