Veckans brott
Med anledning av att ikväll så börjar "Veckans brott" igen, med Leif GW Persson så tänkte jag slå ett slag för detta. Ifall det är någon mer än jag själv som är intresserad av svensk brottslighet och möjligheten att klara upp den.
Jodå, glädjande att det är tillbaks
Jo jag brukar se det även om jag tyckte bättre om serien han hade i somras.
#2 Sommarmord? Betydligt bättre än Veckans brott. Men i vilket fall som helst är det GW. Alltid värt att se.
#3 ja. Tycker det var bättre för det var fokus på en sak.
Leif GW är alltid bra. Jag hade missat att det börjat så nu ilar jag till SVTPlay :)
Cats are like potato chips - you can't have only one!
4# Ja, exakt. Så på det viset blev det intressantare. Men Veckans brott går inte för hackor heller!
5# Nog är han det alltid. Och det tycker jag att du ska. :)
#5 Passa på att titta på dom lysande Leif GW Persson-imitationerna på Youtube när han lagar mat också som är från programmet Robins.
Han är oerhört kunnig och förklarar på ett bra sätt. Dessutom är hans kvinnliga kollega oerhört bra på att låta frågorna hagla och ge frågor som folk vill ha svar på. Det tror jag är en anledning till att veckans brott är så populärt.
7# Ja, det har jag också sett. Måste medge att imitationerna är på prick. En GW special pizza, någon? :)
Jag har inte så mycket till övers för kvinnan som håller i programmet med honom. Tycker hon är ganska tråkig, helt ärligt. MEN som du säger - hon ställer frågor som folk är intresserade av att få svaren på.
Jag tycker dom kompletterar varann bra. Han är ju GW och hon är lite mer normal ;)
Tycker också de kompletterar varandra.
Besviken att det inte blev några frågor till Leif det här avsnittet- det är ju programmets höjdpunkt när Leif får svara på frågor typ "Varför har du alltid väst?"
Jo jag minns det här fallet är något han alltid säger också. Frågan är hur långt tillbaka han minns
. Men han har väl varit med sedan 60-talet i alla fall.
Han är oerhört charmig, gubben
Gillar att han är lite hemlighetsfull och inte avslöjar så mycket om sig själv… Måste skaffa bobblehead-dockan
Haha, såg ni sista avsnittet innan jul när Camilla frågade honom om han skulle äta julskinka? Han så mycket stött ut.. "Nej…………. Nej……………. Nej.. Nej…. Nej, sådant äter jag inte" eller liknande. :D
#13 Haha, det var då han fick marsipangrisen i julklapp väl? Jag drömde faktiskt om Leif i natt, han har tydligen stor inverkan på mig just nu
# 11 Han blir 65 i år.
14# jo han fick en marsipangris
jag tittar oxå på Veckans brott och tycker det är väldigt intressant
#15 Nej, han blir 67 i år.
# 17 Ja det har du rätt i
Såg reprisen på SVT24 förut. Jag missade sändningen i tisdags.
9 avsnitt kvar… Hoppas på en ny säsong av Sommarmord också
14# Haha, ja. Han ser verkligen upprörd ut, lite orolig och nervös. Jag förstår inte vad han haft för dramatisk upplevelse med en julskinka. :D Blivit misstagen för en sådan på ICA kanske? ;)
Hade han inte blivit bestulen på sina grisar också, eller är jag snurrig nu?
22# Jag vet faktiskt inte. Inte hört något om det. Har mer koll på vad han gör (på tv, böcker) än på honom personligen. Det verkar du ha bättre koll på. :)
Men kul ändå. Nog att det är trist om han det blivit. Men om det blivit så dramatiskt för honom att han nästan hamnar i psykos när de frågar om han ska äta någon julskinka så vet det fan. :D
#22 Nja, ingen vidare koll på honom
. Och det har inget att göra med den där grisen i skogen de haft med i varje avsnitt förra säsongen? Jag vet inte riktigt vad det gällde, då jag inte klarat av att se de sekvenserna (jag = extremt känslig när det kommer till djur)…
24# Betvivlar det starkt. Han verkade hemskt oberörd av det. Jag är förvånad ej djurrättsaktivister blev vansinniga av det inslaget. (Förvisso - är en av dem). Kändes lite tvivelaktigt, haha.
#25 Just det, han var ju en av grabbarna på Fagerhult… Ja, det är märkligt om det inte blivit protester. Nu vet jag förstås inte hur grisen dog eller så, eftersom jag valt att inte se något där grisen varit med..?
vad jag kan minnas så dog grisarna en naturlig död
själv tycker jag grisexprimentet va oerhört intressant 
#27 Bra om de dog en naturlig död! (Menar inte att döma någon som valde att titta på grisen- bara det att jag inte klarar av sånt
)
Ikväll är det dags igen för vår käre Leif! Och jag har nu beställt bobbleheaddockan
Härligt. I kväll var verkligen GW i högform. Den mannen är underbar!
Han verkade vara på hugget- men visst är han underbar
Ja det han sa om vardagsbrottsligheten var verkligen intressant och som han gick åt poliskåren i allmänhet.
Ja, jag skrattade bla när han sa att den där tjejen borde byta plats med poliserna
Här är en som totalt glömde bort programmet ikväll 
FÅr göra som jag- kolla på play sen
#35 har du oxå missat? 
#36 Jepp, jobbade sent
Leif jobbar dygnet runt han för att få klarhet i gärningsmannaprofiler, och kliar sig i håret och flyttar glasögonen åtskilliga gånger 
#38 Underbara gubbe
Min docka är tydligen på väg, snart står Leif i min hall och ser bister ut

Historiska fallet i går var kul - Sveriges första bilbomb! 1926 om jag minns rätt - nån gång på 20-talet i alla fall.
Ja, det var lite fascinerande att de åstadkom nåt sånt för så pass länge sen!
Första brevbomben var väl ännu tidigare?
Kan tänka mig att det var tidigare ja… Tycker senaste avsnittet var deprimerande, med hedersmorden
Sitter ni och tittar just nu? 
Yes!
Det gjorde jag. Tänk att man kan leta fram exakt vem (IP-adress) som har gjort en sökning på ett visst namn på internet.
47# nja detta fallet va ju lite unikt då det bara finns 1 person i Sverige med just det för och efternamnet
hade det inte vart på det viset så hade det blivit krångligare
Vad underbart att Leif har bobblehead-dockan på plats
Lite egenkärlek på alla hjärtans dag
Såg ni igår? Var bisarra fall igår tyckte jag.
jodå jag såg avsnittet igår
kunde inte låta bli att gapskratta när hon den kvinnliga programledaren undrade hur mördaren hade fått i sig blodet
och Leif svarar…det är väl bara att sörpla i sig 
Jag tycks ha missat något
#51 Precis som det vore det mest självklara och normala i Världen 
53# jo insåg att jag missade att skriva det
Födelsedagspresenten
(såg avsnittet på play nyss)
Leffe har blivit pensionär. Även om jag inte tror han slutar spana för det 
# 56 Nej det skulle han inte göra men han skulle bli mera objektiv sa han själv
Såg ni att Leif GW inte hade sin väst igåkväll?
#58 vadå, var han tunnkläd? 
# 58 Nej han hade en jacka över skjortan istället för västen. Var den på tvätt tro?
Jag reagerade också över att västen var utbytt…
Leif utan sin väst är en ovanlig syn 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
En sak jag också noterat är att han vandrar runt med käpp ibland i studion.
Tyckte han var lite lustig när han pratade om att "hjälpa sig själv"

# 64 Vad vill du att han skulle säga då
#65 För min del behövde han inte säga något alls, man fattar ju ändå vad han menar. Han sa det dessutom två gånger. Tyckte han uttryckte sig lite lustigt bara
Nu har jag redan glömt i vilket sammanhang han sa det där, men det är ju hans lustiga sätt att uttrycka sig som är så charmigt.
#67 När han pratade om båsen
Jo, han har sin charm
Säsongstart ikväll klockan 21.00 SVT1
Är ju Tyskland-Sverige ikväll, så får kolla på Play sen.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#70 Jag följer matchen via sportradion så jag har dom i ena örat och lyssnar på GW med det andra 
Ikväll tyckte jag att programmet var väldigt bra. Det handlade bl.a om Tomas Quick.
Missade början, men tyckte annars att Leif var underhållande i afton
Ingen som tittar på professorn den här säsongen? 🙂
Självklart, jag sitter klistrad just nu👍
Naturligtvis jag också. Det ska bli intressant att få veta vad han skrivit i kuvertet om korna😃
#74 jodå jag tittar såklart 🙂
det negativa som gör mig arg och upprörd är att jag tittar på det främst via webtv då jag behöver textning och det funkar bäst via datorn
men det är ett sånt "slarvande" med både att lägga på textningen och att det ska ta en sån j-kla tid denna säsongen har det tagit 1-2 veckor innan textningen har fungerat 😕
har även vart stora problem med att lägga ut programmet på webben himla trist alltså och jag tycker det känns som om programmet är ett slaskprogram som man inte bryr sig så noga om…😡
tittar man på Uppdrag granskning och liknande program då är det skitnoga att det även ska vara teckenspråkstolkat och det får dom minsann upp på webben senast strax efter sändningen i tvn…. 😡
är på riktigt skithumör inatt….
Skulle vilja se GW röra sig lite, byta miljöer i studion under programmets gång, Nu sitter han på samma ställe och blir sömnig och pratar i sömnen ibland 🙂.
#78 Han rör ju på händerna iaf, glasögonen upp och ner ett antal ggr😃
Att han inte rör sig så mycket beror nog på hans höftkula då han väntar på operatona av en ny.
Här har vi en som har koll på hur ofta Leif GW lyfter sina glasögon😃
#81 Underbart😂
I kväll hade han inga glasögon och var extra snygg i håret tills han inte kunde hålla händerna borta från det.
Noterade även jag att glasögonen inte satt på men om han var särkilt snygg i håret vet jag inte😃
Jo, han såg väldigt putsad och tillrättalagd ut i kväll. 👍
Ni missar väl inte säsongens sista avsnitt, sänds just nu👍
Undrar om professorn jobbade på rikspolisstyrelsen när Gustav III mördades 😎
😃
Enligt Wikipedia är inte Veckans Brott till skillnad mot Efterlyst direktsänt. Det spelas in på tisdag förmiddag.
Ah, men rätt färskt ändå🙂Tyckte gybben var ganska uppsluppen idag, jämfört med två tidigare avsnitten😛
Det visste jag att det var inspelat. De vågar väl inte annat.😉