Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikett: allmänt
Läst 1718 ggr
[MonEnil]
3

Dödsdömdas sista ord

SVT2 i kväll kl 22:45, låter riktigt otäckt:

"Under fem år sändes ett program i Kina där kriminella intervjuades före avrättningen. Miljontals tittare följde dödsdömda och deras familjer under de sista, ångestfyllda stunderna. Den respekterade journalisten Ding Yu ledde det populära programmet på bästa sändningstid."

Loveradio
0

Jag såg bara en del av den. Ska leta upp den och se hela. Hemsk var den! Men samtidigt fascinerande.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Iyen]
1

Har inte sett… Men visst låter det lite hemskt att göra en "avlivning", ett mord till ett jippo?

Gissar… för att skrämma den stora massan till lydnad. Vad tänker ni kring detta?

Framgår programmets syfte i dokumentären?

Loveradio
0

#2. Jag såg bara en del av den men jag har för mig att syftet var att ge dessa människor en chans att förklara sig men också tänkt att ha en avskräckande effekt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Iyen]
2

Känner mig lite dum. Hittade dokumentären igår på urplay.se strax efter jag postat. Innan jag hunnit trycka på play läser jag i beskrivningen att syftet är att det ska fungera avskräckande.

Men intressant nog så är jag nyfiken på om kvinnan som "eldat upp" sin pojkvän skulle ha gått fri i sverige.
Kan ju vara så att mannen misshandlat henne och att hon agerat i nöd och att det hela fick en olycklig utgång.

Sedan undrar jag. Var det någon annan som reagerade på att mannen som hade mördat sin mamma och sedan haft sex med liket (om jag kommer ihåg rätt) blev presenterad som homosexuell?  Skrikandes