Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettot-off-topic
Läst 1813 ggr
[lucke]
1

Bonde söker fru

(Inte direkt en dokumentär, så jag lägger den under OTTungan ute) Bonde söker fru har varit höstens höjdpunkt för mig de senaste årenCool- den enda "dokusåpa" jag nånsin sett och ett av få tv-program jag kan se utan att reta opp migOskyldig. Jag hävdar bestämt att jag främst tittar för att drömma mig bort i vackra naturbilder, men visst är det lite spännade att följa bönderna och deras "fruar"Glad… Är det nån mer än jag som tittar? Har ni nån favorit än?

Sänds kl. 20 på onsdagar på TV4

[MonEnil]
1

Ja, jag har aldrig missat ett avsnitt. Det roligaste är alltid avsnittet med speeddatingen. Guld i mun

Trots att jag inte gillar skägg är nog favoriten han med skägget. Han verkar så behaglig och rar på något sätt. De andra verkar också trevliga, tycker jag.

[lucke]
1

Ja, speeddatingen är så roligSkrattande.

Menar du kamel-bonden? Han kommer nog bli min favorit med, han var så naturlig och avslappnad och verkade sympatisk. Att han dessutom musicerar gör inte saken sämre.

Lite trist i år att det enbart är manliga bönder. Alltid kul när det varit nån kvinnlig med.

Tillägg: KOm på att det bara var kamel-bonden som hade skägg, så klart det var honom du menadeSkäms

[MonEnil]
1

Jo, just det kameler har han, tänkte faktiskt inte på det, då han fastnade i minnet på egna meriter Glad.

Helt OK med bara manliga bönder för min del Kyss.

[lucke]
1

Jo, han hade verkligen utstrålning. Ska bli spännande att se vilka "fruar" som får följa med till gårdarna.

Jo, visst är det ok för mig med- särskilt om det finns någon charmigGlad

[GIKmio]
1

Det blir nog farbrorn som får till det Glad Dom äldre damerna brukar inte bara ställa upp för att synas i TV.

[lucke]
0

#5 Tror också han kommer hitta rätt! Kändes ju sådär med "snygg-bondens" blondinerOskyldig

Loveradio
1

Älskar detta härliga program! Blir på så bra humör och är riktigt mysigt att titta på Glad Har nog heller aldrig missat ett avsnitt. Kamel-bonden eller jultomten som jag kallar honom är nog min favvo. Och Klas! Han som alltid är glad och ler.

Skrattade så mycket när Johan (tror jag han heter) flirtade med fel tjejer när bönderna fick träffa tjejerna första gången. Haha Skrattande lite pinsamt

(La till vilken tid programmet sänds i huvudinlägget, hoppas det är okej)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[lucke]
0

#7 Bra att du la till tiden- jag såg speedejting-avsnittet på Tv4 play, så jag tänkte inte på dag och tidOskyldig

Klas är alltså den yngsta killen? Måste erkänna att jag inte la märke till vad bönderna hette, förutom kamel-bonden Bengt som var så mysigGlad. Visst var det komiskt med Johans lilla missSkrattande- man vet ju själv hur olika folk kan vara sig på en bild mot att träffa dem i verkligheten…

[GIKmio]
0

Nu har dom valt ut vilka som dom ska ta med hem.

[lucke]
0

Klas var inte så ung som jag troddeTungan ute

[GIKmio]
0

#10 Yngre än Leif GW i alla fall Glad Gick lite före i handlingen nu, är väl bara fyra som dom tar med hem. Ska nog bort två till innan.

[lucke]
0

#11 Det är ju tom kamel-gubbenTungan ute

Ja, 4 ska alltså bort?

[GIKmio]
0

#12 Brukar det inte vara fyra stycken som följer med till gården? och sedan skickas dom hem en efter en, eller kanske dom sex dom valt ut ska med allihop.

[lucke]
0

#13 Jag som är förvirrad, endast 2 ska väck.

julklappen
0

Jag tittar också på Bonde söker fru.(men jag själv skulle aldrig vilja vara med i den serien_tänk er själva om det var ni som var med där och som sedan blev bortvalda)

[GIKmio]
0

#15 Det funkar lite så med nätdejting också. Har själv varit med om att få kontakt med tjej som man börjat tycka om, men sedan har dom sagt att dom träffat någon annan på en dejt. Men i det fallet är det ju privat, en miljon svenskar få inte veta om det tack och lov Glad

[lucke]
0

#15 Nä, klarar man inte att bli dissad så ska man inte delta- jag skulle heller aldrig vilja vara med på TV, men det är mer för att jag har stark integritet och månar om mitt privata.

#16 Precis, men det är ju spelets regler- men aldrig kul att bli bortvald om man själv är intresseradTungan ute