Nordisk vildmark
Måste tipsa om denna fantastiska naturserie. Som visar väldigt unika bilder på våra fantastiska djur här uppe i norden och med riktig wow-effekt. Tror t.om dom som normalt inte gillar naturfilmer eftersom man tycker det är segt och tråkigt skulle uppskatta denna serie. Så välgjord och intressant. Rekomenderas starkt!
"Filmer om nordisk natur har vi sett många i SVT. Men när ett helt team internationella filmare får i uppdrag att skildra våra orrar, fjäll och björnar med den vassaste tekniken blir resultatet ändå bilder av ett helt nytt slag."
2/6 delar har redan visats (Finland och Norge). Finns dock att se på länken nedan och går också i repris på Kunskapskanalen tror jag. Annars sänds serien på söndagar kl. 19.00 på SVT2. Nästa söndag 30/9 är det dags för Sverige.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Såg en gammal dokumentär från svenska fjällvärlden en gång. Säkert 50-60 år gammal. Men kan inte komma på namnet. Tror jag skrivit om den tidigare.
#1 Okej :) grejen med den här serien är att den är filmad med sån vass teknik så den slår liksom alla äldre naturfilmer och ger en helt ny upplevelse.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Den är riktigt intressant, nordisk vildmark som jag aldrig sett den tidigare i alla fall. Kul att få veta lite mer om de svenska älgarna.
lurvponnyn.vimeddjur.se