Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etiketthistoria
Läst 2374 ggr
[GIKmio]
2

Engelska Mord

Ny serie där vi får dokumenterat några av brittiska kriminalhistoriens största fall Länk

Den här serien bör presenteras med eget inlägg tycker jag så vi kan diskutera varje avsnitt.

Första delen sänds onsdag 4 juli kl. 21 i SVT1 och handlar om Jack the ripper. Något säger mig denna serie uppskattas av vissa Skrattande

[sakring]
0

Det sa de ju i Veckans brott att det skulle komma. Det ska bli intressant.

[yodhe]
0

Ja, den här har jag väntat på..ska bli kul..

Loveradio
0

Spännande! Skriver upp så att man inte missar Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mandusius
0

Spännande! Nu ska jag bara komma ihåg att den går på tv^^'

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[MonEnil]
0

Det måste man se, även om kvällens fall känns aningen "dammigt", men Leif GW kan säkert fräscha upp det med nya vinklingar och kommentarer.

[GIKmio]
1

#5 Hoppas inte hans glasögon är dammiga bara Glad Tror alla fallen är gamla.

Mandusius
0

Nu börjar det :D

Mvh Amanda

[GIKmio]
0

Lite som när han vankar fram på olika platser i veckans brott.

[MonEnil]
0

En aning snopet att det slutade så fort. Det mesta hade man hört förr.

Loveradio
0

Ja det mesta kände man ju till sen innan.. och lite synd att han inte berättade mer ingående om de olika misstänkta. Var väl bara 1 av dom han pratade om? Han som flest misstänker var Jack.

Mandusius
0

Tyckte även jag att det var för kort "/ Hade önskat att han hade tagit emd fler av sina egna teorier..

Mvh Amanda

[yodhe]
0

Mmm..lite besviken belv man allt..hade väntat mig något mer..?..

[MonEnil]
0

Ja, det är inte utan att man nästan väntade sig att han skulle komma med en lösning på fallen, åtminstone enligt hans analys.

[sakring]
0

Men han sa att han skulle återkomma till de som var misstänkta.

[yodhe]
0

Då har jag sett del 2…den om paret Kent´s  son som blev mördad av sin storasyster..

jag har sett en film om den här händelsen, Engelsk förståss..var ganska bra..

Lite överdriven kanske…men men…

Tycker att GW var lite bättre i detta program..

[GIKmio]
1

Jag tycker nog han skulle ha rotat i klassiska svenska mord istället, och då menar jag riktigt gamla. Som mordet på bockstensmannen och Kalle dussin tex där det bara råder spekulationer om hur det gått till.

Nu blev dock Kalle dussin mördad i Norge Skrattande

Mandusius
1

#15 Håller med denna gång gjorde han ett mycket bättre program :)

#16 Ja det skulle vara intressant!

Mvh Amanda

[yodhe]
0

# 16 Jo de hade vart nå´t…

Men nu är det ju om dom Engelska..så jag resonerar kring det så länge..Glad

[lucke]
0

Jag blev så glad när jag såg att Leif var tillbaks i rutan- extra mysigt att titta på sånt här på sommaren! Men jag tycker också att 30 min är lite väl kort- hellre en timma. Att se Leif vandra omkring med käpp och illasittande kostym är iaf trevligtSkrattande

[GIKmio]
0

#19 Vore väl trist om han kröp omkring Skrattande Nej jag ser fram emot en ny omgång av veckans brott. Om det blir någon ny omgång..

[lucke]
0

#20Tungan ute Jag hoppas också på en ny omgång av V B…

[lucke]
0

Ikväll är det dags igen!SkrattandeKyssSkrattande

[lucke]
0

Såg ni kvällens avsnitt? Usch, den där vidriga karln har jag läst om i min seriemördarbok…

[GIKmio]
0

#23 Hade bara hört talas lite löst om den här mannen innan.

Mandusius
0

Vidrigt var det verkligen . Är väldigt förvånad att itne någon granne märkte något :S Det måste väl ha låtit någonting? Om inte annat när han rev upp golv och väggar o.o

Mvh Amanda

[lucke]
0

#25 Tycker också det är konstigt att inte grannar märkt något- eller frun… Värst var det ju med han som blev oskyldigt dömd för mordRynkar på näsan

[MonEnil]
0

Ja, det var en gruvlig historia. Som vanligt överträffas dikten av verkligheten.

Ladydragon
0

det behöver ju inte vart så värst lyhört i huset dom bodde

sen tror jag säkert han va väldigt bra på att förklara för grannarna om någon undrade vad han gjorde

slutligen det är sällan man som granne vill lägga sig oavsett vad ens grannar hittar på….sorgligt men sant

[lucke]
0

Med tanke på att han måste varit psykopat så lär han ha varit en mästare på att manipulera. Men ändå, frun…

[GIKmio]
0

#29# Det är precis som med dåren nere i Österrike för några år sedan. Dom vet vad som försigår men vågar inget göra eller säga.

[lucke]
0

#30 Frugorna menar du?

[GIKmio]
0

#31# Ja. Men det är vad jag tror.

[GIKmio]
0

Är serien slut eller blev det avbrott? Vad händer?

Loveradio
0

Har för mig att det är avbrott nu och att det börjar igen efter OS. Men jag kan ha fel.

[GIKmio]
0

#34 Ok har för mig det skulle vara sex program men det är snart höst och förhoppningsvis dags för att veckans brott ska börja igen.

[sakring]
0

Det är avbrott pga OS. Det enda som STV1 sänder utöver OS är nyheter och Allsång på Skansen.

[lucke]
0

Jag tyckte jag såg i TV-tidning att Leif är tillbaks på onsdag, tror det är 2 avsnitt kvar att njuta avCool

Mandusius
0

Härligt Skrattande

Mvh Amanda

[sakring]
1

Ikväll på SVT 1 21.00 är det dags för ett nytt mord. Eller ska man kanske säga ett gammalt?

[GIKmio]
1

Om man ser till antal kommentarer som handlar om programmets innehåll kan vi fastslå detta program inte var en hit Skrattande Själv föredrar jag veckans brott. Gillade också förra årets sommarmord bättre.

[sakring]
0

# 40 Instämmer.

[lucke]
0

#40 Instämmer jag med, gubben kan bättreKyss.