The Eighties
Jag har nämnt denna dokumentären i tipsa-tråden men vill även presentera den här. Man kan dock säga den lockar mest oss som minns detta ljuvliga decenium, dess musik, mode och livstil. Men också dom yngre eftersom musiken fortfarande lever kvar i dess orginal eller i form av covers. Tre avsnitt har avverkats och ikväll sänds del 4- årtalet är 1983. Artister som kommer att uppmärksammas i intervjuer och återblickar är bl a Eurythmics, Frankie goes to Hollywood, Kim Wilde, Live Aid, Def Leppard, Depeche Mode och Erasure.
Fredagar 20.30 i SVT1
Den är helt kanon…eftersom det var min ungdomstid..så minns jag den väldigt väl…nostalgi på hög nivå..
Åh, jag missade det igår men det går i repris idag.
Sändningstiden kan skifta också pga sportsändningar men finns även på SVT Play.
Då var det fortsättning ikväll igen. Del 8 av 10. Kl 22.00 i SVT1.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1987 då om jag räknat rätt. Minns den sommaren, var en låt som heter You´re the Voice som spelades flitigt.
O ja den minns jag. Vi hade precis flyttat in i huset och kunde testa högtalarna fullt ut med den
Minns jag hade den låten på kassett och lyssnade på den nere i Jönköping när jag var där på resa. Det som är dumt med The eightes och andra dokumentärer om 80-talet är att dom tar upp musik som inte var så stor eller är helt bortglömd. Missar ofta den musik folk minns.
# 7 Helt rätt!
7# jag håller inte med dig…
för mig så är det en riktig nostalgitripp att titta på Eighties jag känner igen och minns typ all musik 
det jag blir lite frusterad över är att inte få höra hela låtarna så efter programmet så blir det direkt över till Youtube och leta upp alla låtar och lyssna på hela låten…njutning 
Ikväll igen kl 21.00 på SVT 1, men jag spelar in det då jag ska se på Morden i Midsomer på en annan kanal.
Europes The final Countdown kom ju 1986. Hur kunde Carrie från det albumet gå in på USA-listor 1988.
Tycker bäst of Out of this World med hiten Superstitious.
Nu återstår endast ett program, om 1989. Sänds imorgon.
Oj, jag har inte hunnit se det andra programmet ännu.
Nu är Serien slut. Tyvärr ett tråkigt slut då det ägnades helt åt dans- och technokulturen. Något som inte tilltalade mig. Men i slutet fick man se Nirvana då berättarrösten sa att 80-talet fortsatte fram till 1992 ungefär musikaliskt. Kanske det ger hopp om att vi får se the nineties framöver. Hoppas det.