Mjölk Nyttigt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är Mjölk Nyttigt för oss människor i dagens samhälle?
Har mjölk antibiotika i sig? tillväxt Hormoner?
Benskörhet samt bröst cancer är väldigt kopplat till Mjölk
Sverige,Norge,Danmark är bla de länder som har mest Benskörhet
samt Bröstcancer.
Är mjölk nyttigt? eller har vi sedan små blivit programmerade av en Mejeri Industri att tro detta, is it all about the Money?
Är det sant att Casein "Proteinet som finns i mjölk" finns i trä lim?
Argument baserade på "The China Study" ger jag inte mycket för, den boken har vinklat sina egna data för att passa teorin om att vegetabilier är nyttigare än animalier… Studerar man de data som författaren av China Study använt sig av kan man bland annat se att risken för hjärtsjukdomar ökar något om man använder rött kött som proteinkälla, vilket författaren påpekar, att sen författaren "glömmer" att nämna att risken för hjärtsjukdomar ökar ännu mer om man äter vegetabiliskt protein gör hela boken rätt skrattretande.
http://rawfoodsos.com/2010/07/07/the-china-study-fact-or-fallac/
Härligt att vi kan fortsätta forska och bilda oss en egen uppfattning
Det är mycket vi inte vet om allt.
oj att risken ökar om vi äter frukt och grönsaks proteiner?
Den har jag aldrig hört innan dock finns det oändliga bevis på motsatsen att det läker Diabetes, cancert etc
Mjölk etc är ju mättade fetter som stelnar i våra blodkärl och med tiden leder detta till hjärt och kärlsjukdomar (hjärtattack)
Kolosterolet som finns i djur produkter hjälper med till där.
Vad tyckte du om resten av innehållet förutom the China study då?
Frukter och grönsaker innehåller inte mycket proteiner, det är mer soja- och spannmålsproteiner som bidrar till problemen.
WHO:s senaste genomgång av studier (kom hösten 2010 om jag minns rätt) visade att korrelationen mellan mättat fett och hjärt-kärl-sjukdomar inte alls är så stark som man letts till att tro, istället är det mycket som talar för att socker (och andra kolhydrater, särskilt de snabba) är vad som bidrar till att det onda kolesterolet ökar i blodet och leder till inflammationer som i sin tur kan leda till hjärt-kärl-sjukdomar.
Cancer och diabetes lindras också effektivast med att dra ner på sin sockerkonsumtion, cancerceller lever av socker, och diabetes är per definition en sjukdom som uppstår när man äter mer kolhydrater än kroppen klarar av.
Hela The China Study bygger på observationsdata vilket redan där gör att den måste ifrågasättas, för observationsstudier kan aldrig bevisa orsakssamband, det kan bara kliniska studier göra.
Okej.
Ja det med socker är garanterat också en bov verkligen, ja cancer som är nån typ av svamp trivs ju i Syrt Ph miljöer.
Basiskt Ph får vi i oss via Mycket Grönsaker samt frukt.
Jag har hört bla att människan behöver ej så mycket proteiner som vi har blivit skolade att tro?
För mycket proteiner verkar med vara bakom många saker bla Översyrning av kroppens Ph värde jag vet att djurproteiner där är väldigt dominerande.
Allt är väl lite så vilken nivå av hälsa man vill sikta på?
Finns de som äter raw food och har läkt sin diabetes cancer etc och har energi som galningar de sover 4 tim är över 60 år och är som 11 åringar fyllda av energi.
Det med data och det kan alltid vara 2 olika läger som vill vinna vad vi skall tro på. det är tex mycket pengar i Mejeri branchen samt sjukhusen att tjäna pengar på aqtt hålla människor sjuka och knapra medicin istället för att förebygga dem.
Man får forska på egen hand och bilda sig en egenuppfattning tror jag helt klart vad tror du ?
Visst finns det stora pengar att tjäna för mjölkindustrin genom att säga att mejerier är nyttiga, men det finns också massiva pengar att tjäna för spannmålsindustrin genom att säga att animalisk mat är farlig och att folk borde konsumera (ännu) mer spannmål.
Till syvene och sist får man väl, som du säger, läsa på själv och bilda sig en egen uppfattning. Personligen brukar jag se till människans historia, om man packade ihop hela mänsklighetens historia till ett år har vi bara jordbrukat sen typ igår, vi har däremot konsumerat animalisk mat mycket längre än så, jag har svårt att tro att den skulle kunna vara farlig, speciellt om man tittar på inuiter och eskimåer, de äter inte en grönsak eftersom de lever i klimat där sådant inte växer, det enda de äter är fisk, späck och andra djur de kommer över, men sjukdomar som diabetes, cancer och fetma är mer eller mindre okänt där. Däremot så kan dagens processade industriköttprodukter med nitrit, konserveringsmedel och innehållsförteckningar bara en kemist kan tyda vara ett problem.
Jo precis Människan är ju en överlevare så sett och i historien har väl allt haft sin plats vad man åt etc,
Det med Eskimåer har jag hört de grävde upp något lik i Is eller vad det var och den hade väldigt mycket benskörhet (Djur protein =kött översyrar kroppens ph balans och kroppen skapar balans genom att ta Kalcium ur skelettet som vi Urinerar ut där av man menar på att mjölk ej är det ultimata sättet att få i oss kalcium då Brocoli etc är mer anpassat för oss.
Sedan har ju motion stor plats med Vi var aktivare förr etc.
Men i The China study har man gjort sett att för 100 år sedan var det bara aristokraterna de riktigt rika (kungligheter etc) som kunde äta massa kött, ost etc de fattiga åt mer rotfrukter,grönsaker,potatis dock ville de äta kött men kunde ej pga pengar.
Dessa levde längre och blev ej sjuka som de rika aristokraterna
I kina bla och Aien tror jag för 100 år sedan åt man knappt kött enligt the china study eller man har jämfört men den arbetande människan där som sagt som ej har råd och de är väldigt friska har inga sjukdomar
medans men i the china study som är stor studie i 40 år tror ja ?
har sett när Kineser flyttat till rika västlandet USA etc börjat utveckla våra välfärdssjukdomar, prostata cancer, benskörhet hjärt kärl sjukdomar osv.
Inte bra att frossa i kött som vi gör idag tror jag
Men det är som med Socker vi har lärt oss att det smakar gott
ta bort socker 1 vecka och du kommer genast känna hur all annan mat faktiskt smakar, sockret bedövar smak lökarna lite
Ja det med E nummeren etc håller med dig
att äta så naturligt som möjligt är ju naturligt lite så
#4 Jag förstår inte varför du fortsätter påstå att cancer är någon typ av svamp. I en tråd på cancer (inlägg #3) så förklarades det väldigt enkelt att cancer uppstår när kroppens egna celler börjar dela/växa på fel sätt.
Så cancer är inte någon typ av svamp.
När det gäller E-nummer så är inte alla farliga, en del är faktiskt helt normala ämnen. Kommer dock inte ihåg vilka, men det går att kolla upp via tex wikipedia. Att innehållsförteckningar ofta har många E-nummer skulle jag tro mycket beror på utrymmesbrist helt enkelt enklare att skriva några siffror än långa namn.
hej
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mainstream Läkarvetenskapen har ej kommit dit än men andra menar på att Cancer är en form av Svamp attack.
Och (Ekologiska) frukt och grönsaker skyddar kroppen emot detta för de innehåller Salvesterol .
Se Video tid 3:00
Nedan för mer information
Vad cancer är det vet man och det är kroppens egna celler som växer/delar sig på fel sätt. Däremot så finns det nog väldigt många olika saker som triggar igång cancer och det beror på vilken sorts cancer det gäller.
När det gäller Salvestrol har du någon källa på vad det faktiskt är och om det finns några studier gjorda på att det ska ha någon nytta. När jag sökte på nätet så det mesta jag hittade gick endera till david icke eller till ställen som sålde det. David icke litar inte jag på.
När det gäller Ekologiskt så mig veterligt så är produktens innehåll detsamma, det som skiljer ekologiskt från vanligt är att ekologiskt inte får ha använts tex bekämpningsmedel. Så salvestrol borde rimligen även finnas i alla frukter/grönsaker. För en produkts innehåll förändras inte med mer än om det har använts GMO.
hej
Det är mycket vi inte vet ännu idag och vi har inte alla svar
Vi får vara öppna och ta in fakta och information,
ifrån flera Doktorer ,forskare Privat personer, alternativmedicin med mera och inte bara en "korrektväg" för att tillsammans bilda oss en uppfattning
Som sagt vi vet inte allting idag, förr var den "korrekta sanningen" att jorden var platt idag vet man att den är rund Många på den tiden blev kallade galningar,inte kloka etc detta var de som gick emot normen som vågade detta, där av är det viktigt .
så vi måste våga att ta in även det som är nytt, nya ideer och lösningar granska dem testa dem etc.
Om du inte litar på David Icke det är upp till dig
(Allt nytt okänt brukar människan vara tex rädd för, nya tankar synsätt,ideer)
Jag ger bara ut information
Du är fri att tro på vad du vill
/Peace
Visst finns det mycket vi inte vet idag, det kommer nytt hela tiden, men när det gäller vad cancer är så vet man.
Sen vill du inte ge mig något svar på det jag efterfrågad. Vare sig vart jag kan hitta och läsa om salvestrol (vad det faktiskt är) eller till några studier om det gör någon nytta.
När de flesta träffarna på nätet är till ställen som säljer produkten så drar jag öroenen åt mig för då verkar det mest bara vara humbug.
Jag är inte rädd för att ta till mig nytt, men vill åtminstone ha något vettigt underlag för det.
hej
jag har själv ej sökt på detta men gjorde det nu, Litar mycket på David Icke jag själv då mycket är väldigt talande
Varsågod här har du mer info om Salvesterol & Cancer.
http://www.steppingstonestohealth.ie/2012/04/new-research-on-cancer-prevention-and-cure/
Där har du om Salvesterol som finns i bla FRUKT och GRÖNSAKER.
In 2002 compounds found in fruit, vegetables and herbs called salvesterols were discovered. The researchers are experts in cancer research and they found an enzyme (CYP1B1) which is exclusive to cancer cells. This was a major breakthrough as it could mean there is a unique way of treating cancer cells.
Until now unfortunately the majority of drugs used to treat cancer are not truly selective for killing cancer cells. This means healthy cells are also targeted in the process of trying to kill the deadly cancer cells. The researchers found that Salvesterols found in fruits, vegetables and herbs were actually able to target the enzyme in cancer cells and in a lot of cases can switch off the activity of the cell. This could mean that the cell can not survive without this enzyme intact and thus reduce and hopefully totally eliminate cancer cells in the body!
This is truly an astounding breakthrough, however, I can’t help pointing out that the truth behind this research may never become public knowledge as pharmaceuticals make too much money failing to cure cancer!! Their drugs haven’t worked well, even Australian oncologists recently stated that the benefits of chemotherapy are generally in the region of 2%. These are just shocking statistics! However these drugs are still making billions a year from hospitals using these toxic drugs every day. Go figure!!
Interestingly we can all increase our intake of Salvesterols by eating colourful organic fruits, vegetables and herbs daily. The reason they should ideally be organic is because plants produce Salvesterols during growth to protect against fungus. However if fungicides have been sprayed on the plants then the plants don’t need to protect themselves. Again nature knows best!
Forget 5 a day, we should be aiming for at least 10 servings of fruit and vegetables a day. Statistics say 1 in 3 people are diagnosed with cancer, and it kills 1 person in 4. So we need to forget the whinging and fill our plates with colour. The nutritionist in me can’t help pointing out that we should be having 2/3 servings of fruit and the rest vegetables every day. The reason for this is that fruit is high in sugar so to keep our blood sugar levels balanced we should opt for more vegetables. Add herbs at the end of cooking or as a condiment with all meals. If a person has cancer then they need to do this plus take Salvesterols in high doses in capsule form. Also if a person has had cancer in the past it would be wise to take a preventative dose.
Redan i första stycket av den engelska texten du lagt in så finns det fel. CYP1B1 är inte exklusivt för cancer. Läser man om CYP1B1 så eventuellt, OBS eventuellt så finns det en koppling till bröstcancer och då bara hos vita kvinnor och bara vissa av dom, men inte ens det är som sagt säkert.
CYP1B1 verkar däremot vara viktigt under fosterutveckling för det har bla med grön starr att göra. Jag har inte läst allt om den biten.
Ett stycke som du inte har med, men som finns i artikeln så står det att personer har tillfrisknat från cancer som tagit salvestrol, men det sägs också att det inte går att säga att det hade någon inverkan, andra ändringar i dieten och behandlingar kan vara det som gjort personerna friska.
I tidigare inlägg skrivs det att socker är en stor bov gällande cancer. I artikeln står det att frukt, grönt har high sugar så rimligen borde man då undvika frukt, grönt om man har cancer,
I artikeln står det om svamp. Det är möjligt att salvestrol hjälper mot olika svampsjukdomar, det vet jag inte, men cancer är inte svamp.
Om frukt och grönt (salvestrol) var så jättenyttigt mot cancer då borde rimligen veganer vara skonade för cancer, jag har inte hört något sådant.
När det gäller forskning. Att läkemedelsbolag inte vill forska där det inte finns någon vinst kan jag begripa, men oberoende forskare kan forska hur mycket dom vill. Vem som betalar spelar nog ingen roll utan det som spelar någon roll är att det forskas, görs studier på rätt sätt. Att samla in pengar till sådan forskning borde vara enkelt. Dom som säljer produkten kan ge 10 % av sin vinst så finns det nog pengar och blir över.
Sen vet jag inte hur trovärdig personen som skrivit är då det sist står att man kan kontakta den för att kunna få veta vart man kan köpa salvestrol.
hej
Av någon anledning kommer jag att tänka på något som jag såg/hörde Tage Danielsson läsa ur en bok. (Vet tyvärr inte vilken bok.)
"Tron kan förflytta berg. Tvivel kan sätta tillbaka dem igen."

Här en artikel om att Lättmjölk skyddar mot stroke…
Time will tell gott folk en dag faller nog allt på plats
:)
Men jag hoppas att det tar en väldans lång tid tills vi vet "allt". Vad tråkigt det blir, tänker jag, om man visste allt.
Inga ideér att testa och se vad som händer… Hmm. Lite tråkigt tror jag nog att det skulle bli. 

Hade lite tid över här och läste om casein på nätet. Ja det finns i mjölk. Ordet casein kommer från latinska ordet caseus som betyder ost.
Casein är en naturlig del av mjölk inte bara ko-mjölk utan finns även i kvinnors bröstmjölk.
Står inte så mycket på svenska wiki, men mer på den engelska.
När det gäller tex lim så kopierar jag in den text som står. "Kasein som kommer ifrån surgjord skummjölk används i vissa livsmedel samt även som bindemedel i bland annat färger och lim."
hej
Ja det är ganska vanligt att man använder tex youghurt som bindemedel när man målar med vattenbaserade färger..inom konsten…även ägg används..
Men.. som med allt annat..jag har den uppfattningen att, vad vi än äter, så kommer det alltid nya rön om vad som är 'farligt*för oss..
Det är ju också väldigt individuellt i det, vad som är bra för en, kan ju vara dåligt för någon annan..vi är ju alla olika individer..
Det vita giftet pratas det mycket om just nu..man har kommit fram till att inte bara mjölk utan vitt socker, mjöl är farligt för oss..
Hur *farligt*, ja det återstår ju att se..som dolfen säger..*tids nog får vi veta*