At night I fly.
Jag tror detta kan bli mycket intressant. : http://www.atnightifly.com/ Fastnade för det när man såg en trailer på Guldbaggegalan. Men det verkar som man får vänta några månader innan den går att få tag på, dessvärre!
Oh, den vill jag se! 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
1# Jaa! Jag med. Enligt lovefilm finns den tillgänglig i Sverige den första maj, om jag förstått det rätt. Så man får tydligen ha tålamod.
Men som sagt - tror det kan bli bra. :) Trailern antyder åtminstone detta.
Den går väl fortfarande på bio? Jag ville gärna se den, men har glömt bort den tyvärr…
3# Ja, den ska väl göra det. Men handlar detta inte lite om "utvalda" biografer, så att säga?
Jag har då inte sett någon reklamn för den på bio här i alla fall.
Men man får väl avvakta tills den finns att köpa eller hyra, helt enkelt!
#4 Jo, här i Sthlm gick den bara på ett par "smalare" biografer förut. Tyckte jag såg den häromveckan i bioannons, ska kolla opp det…
5# Ja, såg att den gick där. Ligger ej en evighet ifrån mig så funderade på att bege mig dit för att kika. Men blev inte av. Och trots att man bor i en ganska stor stad har den då inte visats här. Otur!
#6 Dessvärre hittar jag den inte på nån av de biografer jag tänkte på, och jag har för tillfället ingen tidning så jag kan inte kolla bioannonser
7# Du fann inget på internet heller? Men antar det var där du kollade först. Osis, man får vänta tills den kommer ut. Men känns som en evighet!
#8 Nä, jag gjorde inte det. Så jag antar att den inte går alls på bio längre. Älskar titeln måste jag säga
9# Nej, det är synd att man missade när den gick. Men tänkte, var väl ett par år sedan den färdigställdes? Ett el. två? Så tycker det tagit lite tid för den att nå dvd. Men om några månader så.
Mjo, den verkar lovande överlag!
#10 Trodde den var från 2011..? Finns det andra fängelse-dokus som är sevärda? Har kikat på rysk doku på youtube, blir verkligen beklämd (och känner mig väldigt priviligierad)
#11 Jag kan skapa en tråd om fängelsedokus sen, har sett flera som är bra.
#12 Gör gärna det, me like
Det är en utmärkt idé! Man har ju sett ett par men man har garanterat missat några också. :) Sedan har säkert andra tips med.
Den verkar ha släppts nu!
Kopierar in det lucke skrev i "Tipsa varandra April-tråden"
At night I fly
23:55 - 00:55 Onsdag, 25 april på svt 2. 
Repris från 20/04.
K special. Svensk dokumentär från 2011. Om livstidsdömda fångar som deltar i Arts in Correction i det ökända fängelset New Folsom Prison i USA. Filmen fick en Guldbagge för bästa dokumentär.
Om drygt 2 timmar är det dags
Var det någon mer än jag som såg den? Vad tyckte ni isf?
Jag såg den och gillade den skarpt!
Igenomtänkt från början till slut.
Jag tyckte det var ångest med den deprimerande miljön
Även fängelsets övervakningsfilmer från internernas slagsmål/mord var jobbigt att se, särskilt den sista som blev kniv(?)mördad. Men Rick uttryckte sig fantastiskt! Deppigt också på slutet, då det stod att AIC var nedlagt
#19 Ja verkligen hemskt
fängelser är inga trevliga ställen att bo på direkt och speciellt inte det där fängelset. Man kan ju aldrig slappna av. Kan inte föreställa mig hur dom som är där har det
Många fina dikter och vissa av dom var ju riktiga poeter. Ja verkligen synd! Dom behövde ju verkligen den avdelningen där dom kunde vara sig själva och dela med sig av sina tankar.
Det är ju bra att det startas olika projekt i fängelsen iallafall. Vet att det finns vissa fängelser som låter fångarna jobba med hundar. Fanns ett sånt program på Animal Planet tror jag för några år sen. Undrar om man kan hitta det nånstans.
#20 Vidrig och ful miljö, trist attityd från vakterna och så massa rasmotsättningar på det
Men som du säger, den avdelningen behövdes- synd bara att det var så få som deltog. Verkar ju vara enda stället i fängelset där svarta och vita umgicks med varandra.
Visst var det fantastiska texter!
Även här i Sverige har jag sett att interner arbetar med djur. Tror att det är väldigt nyttigt. Hade jag suttit inne hade det varit något som gav mig livsglädje iaf.
#21 Jaså? Ja samma här :)
#22 De hade hand om illrar om jag inte missminner mig. Och Annika Östberg jobbar/jobbade väl med hundar. Ska nog försöka se om dokun, när jag orkar…