Tipsa varandra April
Jag vet att det är en dag i förtid
Men lika bra om det kanske går något imorgon eller hur? 
I denna tråd så kan man tipsa om diverse dokumentärer som går på tv april månad
Glöm inte att skriva dag, tid och kanal och gärna vad den handlar om 
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Söndag 1 april på tv 4 kl 18.00 kommer en doku om en lååååååååång man (246,5 cm närmare bestämt). http://www.tv.nu/p/12040118001900tv4
Oj det kanske man ska se på
Dock så har jag svårt att se honom framför mig. Han är ju näst intill dubbelt så lång än vad jag är ^^'
Mvh Amanda
Samma här
Jag jobbar då tyvärr, annars hade jag tittat…
"Historien om Jesus". 3 delar. SVT2 18:00 Måndag(idag)-Onsdag.
Bowling for Columbine är en Oscarsbelönad dokumentär från 2002 av Michael Moore, som går i natt 01:05 i TV4. Den tycks vara 2:30 lång, så det blir nog lite för obekväm tid för mig, annars skulle jag titta.
Om det nu skulle vara så att det finns fler därute i världen som inte har en massa extra kanaler utan bara de vanliga, så tänkte jag bara tipsa att Boxer sänder flera kanaler gratis fr o m i dag. 6-20/4 bjussar dom på en hel drös med kanaler. Bara att zappa runt så hittar du dom.
Cats are like potato chips - you can't have only one!
#6 Jag får bara in det gamla vanliga, dvs svt 1&2 och tv 4- måste man bo i ett Boxer-hus..?
#7 Nej, jag gör då inte det. Vi har bara vanlig antenn och en gammal skrotbox. Inget speciellt alls. Dom säger i reklamen att allt man behöver är en antenn och en TV.
En del av kanalerna funkar inte så bra för mig (pixliga), men som sagt, vår box är gammal och skruttig.
Jag har en extra liten TV med bordsantenn där jag nu ser kanaler som vanligtvis är kodade.
Hm, för mig funkar det inte alls…
#10 Testa och gör en kanalsökning på TVn. Då kanske den hittar dom?
#11 Får testa om jag lyckas med en sån
Försvunnen i Amazonas i TV10 kl 15:10, låter som den kanske skulle kunna vara intressant:
"Kanadensisk dokumentär från 2011. Historien om den berömde upptäcktsresanden Percy Fawcett är en berättelse omgärdad av levande historier om äventyr, död, räddningsförsök och intriger. Percy Fawcett försvann 1925 under en expedition för att söka finna den försvunna byn Z. Detta nutida försök att försöka förstå vad det var som verkligen hände visar hur nya arkeologiska fynd får experterna att tänka annorlunda kring hur det vilda Amazonas och indianerna levde före Columbus."
På tal om TV10. Imorgon söndag:
07:55-08:55 Pontius Pilatus. Mannen som dödade Jesus.
18:55-21:05 Aten -sanningen om demokratin.
23:10-0:15 Herculaneum, staden som försvann.
Om "Pilatus" (pilates
): Det var han som "tvådde sina händer".
Om "Aten": Jag har den, fast då i två delar á 0:48 minuter. De kanske sänder det som ett enda program (+reklam)!?
Om "Herculaneum": Jag har för mig att den var samtida med Pompeji.
Tv10 visar många intressanta dokumentärer har jag märkt 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
På söndag (22/4) i svt2 19:00 visas del 1 (av 6) i naturserien "Fågelvägar".
Den 24 april ska det gå en dokumentär om Malmöpolisen på svt 2 tror jag.
lurvponnyn.vimeddjur.se
At night I fly
23:55 - 00:55 Onsdag, 25 april på svt 2. 
Repris från 20/04.
K special. Svensk dokumentär från 2011. Om livstidsdömda fångar som deltar i Arts in Correction i det ökända fängelset New Folsom Prison i USA. Filmen fick en Guldbagge för bästa dokumentär.
#18 Oh! Den har släppts nu alltså
så roligt! Den ska jag se!
# 17 Nej det är på SVT 1 och det är kl 21.00. I 6 entimmars långa avsnitt får vi följa vad som händer bakom rubrikerna.
9:an ikväll 21:00. Louis Theroux: The return of America´s most hated family.
Jag funderar på om det förra programmet så populärt att han tyckte att det var idé att åka dit igen, kanske med nua funderingar?
Jag tror att det var det förra jag såg, där de bland annat stod med plakat och demonstrerade. Eller kan det ha varit denna "the return of"-dokumentären jag såg? 
#21 Den heter "The most hated family in america - in crisis" och dom står och demonstrerar i bägge delarna. Varför han åker tillbaka till familjen och gör en till dokumentär är för att han har hört att de har blivit ännu knäppare
och sen har ena dottern äntligen fattat att hon blivit hjärntvättad och sagt upp kontakten med familjen, om jag minns rätt.
Här är första delen: http://www.youtube.com/watch?v=bOrz5k0jWdU
Och här andra delen om man inte vill vänta till ikväll:
http://topdocumentaryfilms.com/americas-most-hated-family-in-crisis/
#21 den går även i repris den 28/4^^
Mvh Amanda
Lite OT: men det var riktigt komiskt när Margie Phelps dissade Steve Jobs när han dött … via sin iPhone 
http://cjonline.com/news/2011-10-06/phelps-uses-iphone-toast-jobs
Den här tänker jag inte missa
[
Am I experienced?
](/program/am-i-experienced)
20:00 - 20:55 Fredag, 27 april 2012 i svt 2

K special. Dokumentär. I slutet av sextiotalet turnerade Jimi Hendrix flera gånger i Sverige och han gjorde djupa avtryck hos folk han mötte längs vägen. 1970 dog han bara 27 år gammal. Men vem var han egentligen? Filmaren Hans-Erik Therus följer i Jimi Hendrix fotspår och fram träder en person som tycks ha varit ensam och vilsen trots att han levde sina sista år ständigt omgiven av folk, ständigt beundrad och alltid mitt i strålkastarljuset. Även 28/04 i SVT2 och 02/05 i SVT2.