Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikett: samhälle
Läst 1254 ggr
axilur
1

Bulgaria's abandoned children

"An insight into the lack of treatment and care unwanted Bulgarian children get in care homes. A truly harrowing and emotional experience." - http://www.youtube.com/watch?v=0ah_W9tS-8c

Riktigt hemsk, men man kan inte sluta titta. Häpnadsväckande!

/Anneli

Loveradio
0

Har sett den, väldigt gripande. Finns i två delar. Första delen heter Bulgaria's abandoned children och andra delen (som du länkar till) heter Bulgaria's abandoned children revisited. Då de gör ett återbesök.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

axilur
0

Jaha, oj! Trodde jag länkade till den första. Hur som helst är det en väldigt gripande dokumentär, båda delarna.

/Anneli

Loveradio
0

#2 Verkligen!

Finns en som heter Children Underground också. Handlar om hemlösa barn i Rumänien. Riktigt hemsk :/

"During the Ceauçescu-era contraception and abortions were forbidden and so thousands of unwished children were born. After the fall of Ceauçescu's dictatorship many of them ran away from the orphanges or their parent's home to escape the cruelty what happened to them in these places…

They live in the underground stations or in abandoned houses, they live in small groups with strong hierarchies, they copy what they have experienced in their life among adults, their lifes are dominated by violence, drugs and the daily struggle to survive in a hostage world, which offers them barely changes to escape it."

Trailer

Del 1

axilur
0

Åh, den har jag letat efter! Suveränt!

/Anneli

Loveradio
0

#4 Vad roligt :) du får säga vad du tyckte om den sen.

[lucke]
0

#3 Intressant men vet inte om jag skulle orka se såna dokus. Såg limsniffande barn på gatan när jag var i Rumänien, så vidrigtRynkar på näsan

[yodhe]
0

Usch..!!! det är så fruktansvärt gripande..

Man känner sig så enormt hjälplös..