Tipsa varandra Mars
Jag tänkte att vi skulle börja tipsa varandra om dokumentärer som går på tv under mars månad 
Så vill du tipsa om en dokumnetär skriv gärna när den går och även på vilken kanal
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Nu på SVT2 börjar en dokumentärserie om flygplanskrascher.
"Säsong 1. Avsnitt 1 av 6. Kollisioner. Varje flygkrasch är en katastrof och lämnar efter sig förstörda liv och sörjande familjer. Vad har vi lärt oss och hur kan vi förhindra att det händer igen? Även 20/03 i SVT2 och 21/03 i SVT2."
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Inatt kl. 00.40 är det en fransk naturfilm på SVT2.
"Fransk naturfilm från 2010. Ett vulkanutbrott kan betyda katastrof och skapa kaos i våra kommunikationer. Det kan också innebära nytt liv. Hönsfåglarna i Nya Guinea dras till den heta askan och lägger sina ägg där, ett bra sätt att slippa ruva själva. Om det inte vore för alla glador som flockas när kycklingarna kläcks. Även 21/03 i SVT2."
Är man nattuggla så kan man se en repris på dokumentären "För rik för att betala". Börjar kl. 01.35 på SVT2
"Dokumentär. Avslöjande dokumentär om hur rika personer stjäl och fuskar. Allt från skattesmittning till inbrott. De har egentligen allt de behöver, men vill ha spänning eller också har inte riktigt råd med de lyxvaror de anser sig ha rätt till."
då tipsar jag om serien AT läkarna sänds på söndagar kl 20:00 på svt 2
tyvärr så har 3 avsnitt redan sänts och dom finns inte längre på Play men avsnitten är rätt så fristående och man kan se dom 3 resterande
här är länken till svt play
http://svtplay.se/t/176719/at-lakarna
1# tack för tipset om serien flygkrascher den verkar sevärd det enda som gör mig lite lessen med såna serier är att varför försöker man inte ännu mer förebygga olyckor innan dom sker…. och varför försöker man inte tänka efter före 
[Ikväll på svt 1
Dox: Love during wartime
](/program/dox-love-during-wartime)
22:30 - 23:30 Idag, 20 mars 2012

Svensk dokumentär från 2011. Israeliska Jasmin och palestinska Osama älskar varandra. Men i Israel är deras kärlek olaglig och i Palestina är de inte säkra. De drivs i exil, men fortsätter att kämpa för att få leva tillsammans. Flmaren Gabriella Bier har gjort denna samtida "Romeo och Julia". Även 21/03 i SVT1.
Kolla in tv4 Fakta om ni har det. Där brukar det vara mycket dokumentärer och dokumentärserier.
I svt2 19:00 på söndagar går "Naturens drivkrafter". Del 2/6 sänds nu på söndag.
Min mor pratar om en dokumentärserie på TV4. 112-På Liv Och Död. Hon har frågat om jag följer den. Men inte sett den. Hon är kräsen på TV-program så den är nog bra om hon följer den.
#8 112 - På liv och död följer jag. Ja, den är bra :)
På liv och död är bra. Jag brukar titta på repriserna i 7:an på söndagar om jag har tillfälle.
Det verkar som om reprisen av del 1 av serien "Naturens drivkrafter" går i kväll i Kunskapskanalen 23:00.
Imorgon kl 14.40 på SVT2 kommer dokumentär inifrån: Du är googlad!
"Dokumentär. Vad hittar arbetsgivaren, kollegorna eller den nya kärleken om dig på nätet? Bengt och Tina vet vad som kan hända om man tappar kontrollen över sitt namn i Googles sökträffar. Och kan man bygga en attraktivare bild av sig själv på nätet? "Dokument inifråns" Johan Ripås gör ett test med sitt eget nätjag. Även 25/03 i SVT2."
Den verkar intressant.
#12 - Ja. Den bör nog alla som är ute på nätet se. Kanske bör även de som inte är det se den också…
#13 Håller med!
Tack för tipset om Flygplanskrascher! Har sett de första tre delarna på SVT Play nu. Intressanta. Gillar speciellt att det inte handlar om enstaka katastrofsituationer, utan mer om hur olika krascher påverkat utvecklingen av flygsäkerheten.
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Idag spelade jag in ett program med titeln "Månens mörka sida" från Kunskapskanalen. Jag antar att det repriseras. (Har ej sett det än.)
Har för mig att jag hört eller läst något om att man kommit fram till något genom att på något sätt undersöka månens skuggsida. Kommer bara inte ihåg vad det var. 
Såg en dokumentär på svt1 i går, och den handlade om Sarah Palin. Det går i repris i dag kl 13.10 samt i natt kl 01.05
På svt visar de naturdokumentärer med tema Krokodiler.
Idag visades "Kolossala krokodiler". Repris går i svt2 29/3 och 30/30.
I natt i svt2 00:55 repriseras "Krokodiler till havs".
Såg nyss denna, på svt play: http://svtplay.se/v/2752180/kortfilm_i_svt/aldrig_for_sent_-_gympagrupp_90_?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2752180/sb,p113326,1,f,-1 om ett gäng i 90-årsåldern som gympar ihop- så otroligt söta
#19 Åh den måste jag se :)
#20 Ja, gör det
Den var bara runt 12 min lång/kort.
#21 Alldeles lagom lång alltså :)
#22 Ja, perfekt att klämma in när man bara har en liten stund att avvara
Ikväll på kunskapskanalen kl.17.00 går en dokumentär som heter "krig, kärlek och överlevnad". Jag tänker nog se den. ;) Den handlar om två bröder under andra världskriget.
NU! 19:00 svt2. "Simon & Garfunkel". Vet inte om den repriseras.
#25 Tittar! Älskar deras sånger
Har nu gjort en tipsa varandra tråd inför nästa månad
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Hej!
Jag har totalt fastnat i Vetenskapens Värld på svtplay..
Helt fantastiska upptäckter under Antarktisk tjocka is..
jag gillar att det är korta filmer om många olika saker..lätt att hänga med också..man behöver inte vara professor för att begripa det heller..
Bibelns mysterier är också väldigt intressant att se..