Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettdjur-natur
Läst 2314 ggr
[GIKmio]
2012-03-03 23:54
1

Fladdermöss

När jag var barn sov jag alltid ensam i kammaren på övervåningen i sommartorpet. Mellan taket till kammaren och själva yttertaket fanns ett loft där en fladdermus höll till. På nätterna hörde man ibland djuret innan det tog sig ut genom ett hål i utsidan av väggen. Tyckte inte om den och fick någon sorts fobi. Men idag tycker jag dom är intressanta och undrar om någon vet någon dokumentär om fladdernöss ? Både om våra svenska fladdermöss men även om dom blodsugande fladdermössen i syd- och centralamerika.

Loveradio
2012-03-10 02:40
0

Intressant! Själv tycker jag fladdermöss är otäcka Tungan ute hmm.. svårt har inte sett nån dokumentär om fladdermöss. Hoppas nån annan kan komma med tips!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[GIKmio]
2012-03-10 09:49
0

Såg en dokumentär en gång om den sydamerikanska fladdermusen. Det var en man som satt i en skog och skar sig på fingertoppen. Dröjde inte länge förrän fladdermössen började närma sig. Kommer ej ihåg va den hette och kan var lite otäck för många. Men den svenska fladdermusen lever främst på insekter och är ingen blodsugare. Däremot har jag hört att man inte ska gå ut med vita kläder på natten om det finns fladdermöss. Eftersom dom gärna dras till vitt och klorna som nog inte är så trevliga.

[Jimmy.L]
2012-03-16 11:57
0

Att fladdermöss skulle dras till vita kläder är något av en myt. Ofta observeras fladdermöss flygande kring gatlyktor under kvällstid, på jakt efter nattfjärilar som dras till lampskenet.

dolfen
2012-03-16 20:36
0

Såg i någon dokumentär att det finns fiskande fladdermöss.

[Jimmy.L]
2012-03-16 20:41
0

Finns en massa olika arter av fladdermöss i Världen. I Sverige och på Värmdö utanför Stockholm finns det flera arter som övervintrar i gamla bunkrar.

Loveradio
2012-03-16 20:46
0

#4 Häftigt!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[MonEnil]
2012-03-17 10:31
0

När jag var liten tog mamma in en fladdermus som låg på marken utanför huset. Jag vet inte om det var en unge eller om den var skadad, men den bodde inne hos oss ett tag, blev matad med flugor och hängde i en gardinstång och sov. Den var så söt och mysig att hålla i. Den verkade bättra på sig och kunna flyga, men sorgen blev stor när en katt plötsligt blev hans öde.

[GIKmio]
2012-03-17 12:49
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En fladdermus har tagit sig in i ett hus