Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettsamhälle
Läst 2920 ggr
[lucke]
0

La Vida Loca

Såg precis denna doku i svt 1 (men ligger som synes på play också) http://svtplay.se/v/2715065/dox/la_vida_loca - nån mer som såg den? Snacka om deprimerandeRynkar på näsan

Loveradio
0

Jag såg den. Väldigt bra dokumentär, men också väldigt tragiskt såklart. Blev chockad när hon med ena ögat dog i slutet. Också tragiskt att filmaren blev mördad.

Har sett liknande dokumentärer om gänget innan. Kan tipsa om "18 with a bullet" som är en dokumentärserie av BBC som följer gänget och är uppdelat i 4 delar. Väldigt välgjord, rekomenderas.

Kan också tipsa om "Ross Kemp: on gangs - El Salvador" som handlar om rivalgänget Mara Salvatrucha.

Också "MS-13 The world most dangerous gang".

Kan inte riktigt bestämma mig för vilket av gängen som är värst.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[lucke]
0

Jag blev också chockad när hon dog. Hon hade väl dessutom flera barn… Det jag däremot saknade var att man inte fick se något av konflikten med det rivaliserande gänget (M S)- jag hade önskat att dokumentären gick mer på djupet och visade- kanske inte våldet- men ändå något mer än bageriet, domstol och liken på gatan.

De såg väldigt trashiga och slitna ut- de som var runt 25 trodde jag var jämnåriga med mig… Tänkte på det där med ansiktstatueringarna också- man skulle ju ALDRIG känna sig säker om man gick runt med sitt gängnamn intatuerat över hela ansiktet. Eller så höll de sig bara inom sitt eget gängområde…

Tack för tipsen- det är väldigt intressant och fascinerande (och djupt tragiskt!) med kriminella gäng!

[lucke]
0

Kollade dina länkar- och hamnade även på dessa http://www.youtube.com/playlist?list=PL7BBA5322C873CA75&feature=plcp om fängelseliv i Ryssland- intressant och hemskt…

Loveradio
0

#2 Jag fattar inte heller hur vissa vågade ha sitt gängnamn tatuerat i ansiktet? Till vilken nytta? Dumt enligt mig. Som du säger så kan man ju aldrig känna sig säker utanför gängområdet. Man skulle ju bli mördad direkt av rivalerna.

Visst är det intressant!

#3 Ja den har jag sett, väldigt intressant. Men fattar inte hur dom vågar skaffa tatueringar i fängelset med tanke på bakterier osv men också att det var förbjudet. Ryska fängelser är läskiga Obestämd

[lucke]
0

#4 Eller hur- och att ev ta bort en så stor tatuering från ansiktet är ju inte det lättaste… Helt idiotiskt. Undrar hur vanligt det är med kvinnliga gängmedlemmar- i MS-18 fanns det ju som sagt flera, men i andra gäng..?

Ang den ryska dokun- så äckligt och skitigt det var i fängelset! Kackerlackorna i spelasken- urk. Och han som tatuerade med bla urin, fy vad vidrigt. Att Tbc och HIV är vanligt  där förstår man verkligenRynkar på näsan(Måste dock säga att en del taueringar var rätt fina- de där med ryska kyrkor (lökkupoler) tex.) Vilken mardröm för dem som sitter i fängelserna där- kan tänka mig att många inte hade gjort särskilt grova brott heller men ändå fick långa straff…

Loveradio
0

#5 Ne precis..

Ja fy.. så vidrigt. Ja kyrktatueringarna var riktigt fina faktiskt.