Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikett: historia
Läst 2485 ggr
Körsbär
1

Familjehemligheter

Hej!

Åh, hittade några jättebra dokumentärer på svt!! Serien heter familjehemligheter och det finns 10 avsnitt. Min favorit (hittils!) är avsnitt 5…Så bra!

Rekomenderar STARKT dom här dokumentärerna! :)

MVH Astrid

Loveradio
0

Åh verkar intressant Glad Synd bara att inte avsnitt 1 finns. Men det är väl en ny "hemlighet" varje avsnitt? Alltså fristående avsnitt?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Körsbär
0

Ja det är en ny hemlighet i vaje avsnitt.:)

misade också avsnitt 1…

tanteva
0

Kul att nån mer gillar serien. Jag startade en tråd efter första programmet, men fick bara svar från såna som inte gillade serien. Har sett alla avsnitten - synd att du missade första, det var intressant. Femte - var det den om Joan Crawford? Jag läste boken Mommy Dearest för flera år sen - se om du kan hitta den på biblioteket (sen finns översatt till svenska). Bra men otäck bok.

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Körsbär
0

#3 Det ska jag defenitift göra! Ja, det var det om skådespelerskan. vad handlade första programet om?

tanteva
0

#4 Det handlade om en jazzmusiker som hette Billy Tipton. Om jag minns rätt så hade han och hans fru adopterat tre söner (kan vara två, men jag tror det var tre). Mamman dog först och en av sönerna bodde hos pappan och tog hand om honom. När sen pappan också dör, blir det en massa strul om vem som ska få ärva … för det visar sig att pappan egentligen är en kvinna. Barnen visste ingenting - adoptionerna var olagliga eftersom föräldrarna inte var gifta på riktigt - dom var ju kvinnor båda två. Kommer faktiskt inte ihåg hur det gick med arvet, men det var en bra dokumentär :)

tanteva
0

Jag mindes tydligen fel - mamman dog inte - det var en skilsmässa. Hittade det här klippet på Youtube om honom:

http://www.youtube.com/watch?v=8S5t8hma3e0

Körsbär
0

#5 Låter intressant, synd att jag missade det…

julklappen
0

Fins det något på svenska? som man kan titta på.

Körsbär
0

#8 Nej, inte med svenskt tal ifall du menar så? Avsnitten är med svensk text.