Söker dokumentär om statyer!
Såg en dokumentär för något år sedan där de pratade om antika grekland där de hade en teori att många av statyerna var gjutna av riktiga människor. Men hittar inte dokumentären igen, minns inte namnet, men vill se hela, såg bara några minuter sedan hade jag inte tid att titta klart, den gick på tv i alla fall.
Någon som vet vilken det är?
Har ingen aning om vilken dokumentär det kan vara! Hoppas någon annan kan ge svar :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hoppas jag med den var intressant och inte hittat den via att söka på gjuta statyer heller.
Jag hittar däremot ingen dokumentär som bara handlar om statyerna…
Den handlade inte bara om statyer, utan de pratade om det bland annat. Ska kolla på den dokumentären som du länkade till lite senare så återkommer jag om det är rätt, den gick på DiscoveryChannel så det kan mycket väl vara den. (kom inte ihåg loggan, men visste inte namnet på kanalen.) 
Ok, hoppas det är rätt. Den sidan är bra, finns många dokumentärer att streama, uppdelat i kategorier.
Jag har googlat runt utan att hitta något. Men ämnet låter bekant.
Minns att ajg såg en dokumentär om döden. Och då var det med en kyrkogård (från italien tror jag).
Den kyrkogården var full med helt underbara statyer och vad jag minns så var kyrkogården väldigt känd för statyerna men jag minns verkligen inte var den hette just nu :S
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
#6. Kollar på den nu så får vi se om det var den.
#7. Det jag sa i #2. att det inte gick att hitta när man sökte på det. 
#8. Tror inte det hade med kyrkogård utan det var under antiken. Dock osäker men troligen grekland.
Minns dock dokumentären som gick efter, den handlade om "Atlantis" och en av öarna vid grekland som var täckt med aska som de grävt och hittat rör man använt till kall och varmvatten, toaletter på till och med 1:a och 2:e våningen då de hade höghus där. Skulle vilja hitta den med. Teorin var att de som fann döpte upptäckten efter Atlanten men hade ett annat namn och historian var att det var ett utbrott och delar av den sjönk, det kunde förklara varför Kreta har massor av hus som ligger på havets botten. At den tillhörde en större del av en ö.
#6. Det var inte den dokumentären men den innehöll en del av den dokumentären med "Atlantis" som jag också är ute efter.
#10: Tur i oturen. 
Kanske "atlantis" kanske kan vara med i en dokumentär om vulkanen Pompejis utbrott?
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)