OKEJ-80-talets största poptidning
Någon som vet om OKEJ-80-talets största poptidning som sänds ikväll kl 20 på SVT2 är en dokumentär? Känslan när man läser i tv-menyn att det är det. Hursom helst så såldes OKEJ i 156.000 exemplar sommaren 1984. Och jag var en av dom som köpte den då eftersom hårdrocken hade stor plats i tidningen på den tiden.
Jag var också en trogen OKEJ-läsare på 80-talet (och hårdrockare)
Känner igen många av dom tidningar som visats i programmet. Den första OKEJ jag köpte var 1984 med en poster av Zeb Macahan
den serien gick i repris på tv då.
Fasen, jag har missat programmet! Håller på att städar åt damerna. Minns att jag hade en poster på Luke Macahan, som jag tyckte var väldigt stilig
Det är helt klart en dokumentär. Trodde ett tag det bara var ett program med folk som bara satt och pratade minnen med varandra, men det är det inte
Kommer i repris under helgen.
Ah, då kanske jag får möjlighet att se den…
Läste inte Okey då jag ansåg mig lite för gammal men min brosrdotter gjorde det. I det numret så var det en artikel om Adolfsson och Falck som min man och jag fick läsa. Vi var på semestertur till England och hade spelat deras senaste platta för brorsdottern i bilen hela vägen upp till Götebog.
Framför oss var en sportbil med engelska skyltar. Vi spelade även där musiken. Ombord i restaurangen så såg vi tre stycker som vi tyckte oss känna igen två av men kunde inte placera dem men de log vänligt mot oss.
På väg från färjan så hamnade vi bredvid den engelska sportbil och vi spelade fortfarande "Med rymden i blodet" och de som satt i sprotblen nickade mot oss. Till slut så steg en ur bilen och tog på sig en jacka. Mitt i sommarvärmen, och vände ryggen mot oss. På ryggen stod Med "Rymden i blodet".
Det var Adolfsson och Falck samt den som mixar deras skivor. Gregory Fitzpatrick tror jag att han heter. Snacka om att vi kände oss dumma
Haha, då blev de nog stolta
Jag läste Okej när jag var 12-13. Hade nog en samling på 40 tidningar, jag och min syster. Missade dokumentären dock!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Repris imorrn 12.30…
Jag minns runt 1984-85. Då hade OKEJ en samlingsserie med hårdrocksbanden där en bandmedlem i varje nr var med i en intervju, och en samlarbild till det. Kommer ihåg att trummisen i WASP gillade slå sönder hotellrum och basisten älskade att slåss 
Jag såg reprisen idag. Det var en väldigt intressant dokumentär. Jag minns Okej från 80-talet och trodde den fanns bara då, men det sista numret kom tydligen ut 2010.
#10 Haha, de där galningarna såg jag live på det glada 80talet
#11 Missade även reprisen
Oj, trodde det var en ren 80-talstidning…
#11 Tidningen lades ner pga att målgruppen förändrats. Ett annat skäl var att OKEJ stod för fakta och skvaller inom musikbranschen men i takt med att internet växte så fick ungdomar reda på vad som hände i branchen ändå. På 80-talet kom det ut andra musiktidningar också men dom lades ner ganska snabbt då dom inte kunde matcha OKEJs popularitet.
Älskade Okej - köpte varje vecka och tapetserade väggarna i mitt rum med vackra pojkar :)
Missade dokumentären, men ska ta och se den nu på SVT Play.
(OT: Lucke - såg din presentation - jag är lycklig över att möta en annan som inte heller gillar ansiktsboken.)
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Vi är några som vågar vägra
#15 känner mig rätt så ensam :)
Men … för att återgå till ämnet: WOW vilken underbar dokumentär! Otroligt intressant att höra om spelet bakom tidningen - och så att återse alla bilder och höra så mycket musik. Coolt att Alice Cooper var med - svårt att förstå att en sån megastar ska bry sig om en liten tidning i ett litet land. Och Siewert Öholm … vilken tomte! LOL
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Antar att den ligger kvar ett tag på play, den måste man ju se
#16 Musikjournalisten som var med i Öholms program 1984. Ska vi kora honom till århundradets makeover?
Tengner heter han tror jag
Javisst, Anders Tengner heter han, som även har skrivit den här boken:
Jag såg att Anders Tengners bok dök upp på rean idag på CDON.com.