Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikett: allmänt
Läst 1407 ggr
[lucke]
0

3 intressanta & bra på raken!

Imorgon kväll i svt 1 kommer först Veckans Brott kl 21, därefter en irländsk dokumentär vid namn Knuckle kl 22 och sist det finska dramat Moln på drift kl 23.35. Visserligen är den sistnämnda ingen dokumentär, men jag har sett den och gillar i övrigt Kaurismäkis filmer- de är verkligen speciella! Tyvärr jobbar jag, men jag borde vara hemma lagom till den irländska dokun.

[GIKmio]
1

Blir i alla fall veckans brott för min del Glad

[lucke]
0

Jo, det vill man inte missaGlad

[lucke]
0

Kollar ni på Knuckle? Jösses, vilka tokiga karlar!Förvånad

Loveradio
0

Var Knuckle bra? Glad Jag såg lite av den men jag var så trött. Får se den på play.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[lucke]
0

Ja, jag skulle vilja se om den. För jag missade början och så tittade jag inte under själva slagsmålen- men den var fascinerande och tragikomisk, särskilt de där videobanden (och senare dvdérna) de skickade till varandraTungan ute

[MonEnil]
0

Tråkigt att jag missade Moln på drift, är också beundrare av Kaurismäki. På tisdag kommer den fantastiska Mannen utan minne. Synd att de alltid visar hans filmer så sent.

[lucke]
0

#6 Jag har den på dvdTungan uteJa, hans filmer är verkligen enaståendeGlad

Loveradio
0

Tittade på Knuckle igår. Haha, ja herregud. Ibland trodde jag att det var en film jag tittade på. Glömde bort att det var en dokumentär med riktiga personer.Tragikomisk är rätta ordet. Men jag gillade verkligen dokumentären. Tycker det är häftigt att filmaren hade följt dom i så många år. Och man lärde känna personerna. Big Joe Joyce var ju helt galen Förvånad haha. Men värst var nog ändå barnen som redan i så ung ålder var helt vilda och uppslukade i slagsmålen. Och att denna dispyt familjerna emellan än idag håller på för nånting som hände 50 år sen? Varför inte bara glömma och gå vidare? Tungan ute

[lucke]
1

Tyckte också det var tragiskt med småungarna. Och som de äldre damerna sa, att familjerna var ju faktiskt uppblandade av olika släkter, så varför slåss… Big Joe Joyce- var det han med hår och stor musche? Jag måste se om den, hoppas den finns på play!

Loveradio
0

#9 Ja det är Big Joe Skrattande yes den finns på play! http://svtplay.se/v/2694741/dox/knuckle

[lucke]
0

#10 HurraSkrattandeMåste säga att jag blev lite förvånad att det inte alltid var den med mest vältränad och muskulös kropp som vann slagsmålet…

Loveradio
0

#11 Ja det tyckte jag också var lite konstigt Förvånad men det handlar ju mycket om teknik och att få in rätt slag.

[lucke]
0

#12 Säkert! Tänkte i slutet där han som tränat upp sig och fått värsta kroppen slogs mot den stora överviktiga killen- men den stora killen var nog galet stark. Men Big Joe Joyce hade verkligen ATTITYDSkrattande

[lucke]
0

Kollar lite på början- pengarna som James vinner, är det pengar som folk satsat på att han skulle vinna matchen? Hur gammal var James -97? Hörde bara att lillebror var 18…

Loveradio
0

#14 Japp familjerna skrapar ihop pengarna som blir vinstpengar. Hm det minns jag inte.

[lucke]
0

#15 Det lät ju som en massa pengar, men irl pund (om de nu har egna) kanske inte är så mkt..? Jag bara älskar deras dialekter- även om de är riktiga gethuvuden som slåss…

[lucke]
1

Ikväll är det dags igen! Först Veckans Brott, sen en amerikansk dokumentär Girl Model kl 22, och efter den 23.20 är det Mannen utan minne (Kaurismäkis tragikomiska film- sevärd!!!)Glad Allt på svt 1.

Loveradio
1

#17 Kul! Bara o bänka sig framför teven Skrattande

[MonEnil]
0

Det kör ihop sig totalt. Hårdrockens historia i SVT2 22:45.