Har ni hunnit?...
… se någon trevlig dokumentär nu under julen?
Själv har jag sett en dokumentär om frimurare som var mycket intressant 
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Har sett "21 Peter Forsberg" som jag gillade 
Så har jag sett näst sista avsnittet av serien "Danne & Bleckan - från ingenting till någonting". Supertråkigt att den är slut snart… Gillade den skarpt!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag såg nyss en dokumentär om Lena Nyman. Kokvinnorna såg jag och fösta delen om skeppet Wasa.
#2 Kokvinnorna såg jag också lite av. Usch vad dom slet!
Såg Vasa 1628 (?) men tyckte den var lite tråkig så såg inte klart den.
#4 Jag såg inte början utan kom in senare, och på slutet var det riktigt dramatiskt när fartyget sjönk.
#5 Det låter bättre! Den var ganska trög i början. :)
Vissa dokumentärer tar det ju en stund att komma in i handlingen på :) så det gäller att inte ge upp för snabbt.
Kokvinnorna såg jag. Hemskt med tjuren som avlivades, ångrade att jag tittade
#8 Ja usch jag fällde några tårar… Stackars gumman.
Och så himla ovärdigt sätt att dö på! I ena stunden står han och betar i hagen med sina kompisar och i nästa sekund så får han ett skott i pannan och lyfts med en kran in i en container och körs iväg..
10# tycker snarare det är ett bra sätt att sluta livet på
det gick snabbt och smärtfritt han fick dö hemma där han känner igen slipper bli stressad och iknuffad i en transport och sen bli ännu mera stressad på en ny plats….
jag såg Kokvinnorna och det gjorde mig bedrövad det gjorde ont i mig att se hur djuren sköttes hur trångt smutsigt allting va
himla trist oxå att kvinnorna tycker att myndigheterna bråkar med dom då dom bara försöker ge djuren drägliga levnadsvillkor och inget annat
jag försöker förstå dom oxå men jag ser mer till djuren ska man ha djur då ska man oxå orka ta hand om dom på bästa sätt
Verkligen vidrigt. Förstod inte riktigt varför han prompt skulle avlivas och inte bara omplaceras? Jag mådde dåligt av att se det där, synd att de (som gjorde dokun) inte förvarnade- jag trodde att gubben skulle ta med tjuren för att omplacera- inte för att ha ihjäl
#11 Förvisso, men tycker ändå det är ett ovärdigt sätt att dö på. Varför kunde dom inte omplacera honom?
#12 Håller med. Förstår inte det heller. Ja det trodde jag också :/
Kände att jag behövde se en dokumentär så ser på hooked for life. :)
#15 Ah
skateboard-dokumentär?
Såg också Hooked for life nyss
Sevärd!
#16 Japp, den var jättebra! Rekomenderar den! :)
12 13# jag är inte så insatt i djurskyddet i Sverige tyvärr men jag tror det är svårt att omplacera tjurar
jag tror oxå att man avlivade honom på plats för säkerhetens skull
en tjur är stor och tung och väldigt kraftfull och dom kan få saker för sig och gå til attack och det kan blir väldigt otrevligt då med svåra skador som följd både på tjuren och på människor
#19 Om avlivning var sista utvägen, så kan jag förstå. Tyckte det var väldigt hemskt att se den scenen, oavsett anledning.