Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettallmänt
Läst 3366 ggr
Loveradio
0

Nordstan - en julsaga

Såg nyss att det ska sändas en ny dokumentärserie.

"Svensk dokumentärserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 1 av 3. Under en månad fram till jul följer vi människor som på olika sätt lever sina liv i Nordens största köpcentrum, Nordstan i Göteborg. Nordstan var kronan på verket för 1960-talets samhällsingenjörer, ett palats för Sveriges nya välfärdsbefolkning. Under tre program får vi följa ett stort antal människor som arbetar, handlar eller bara vistas i Nordstan, och möta deras vardagsproblem och drömmar. Vi tar genom Nordstan pulsen på Sverige i dag, och ser om det blev som dåtidens samhällsingenjörer tänkt sig. Även 08/12 i SVT1, 09/12 i SVT24 och 09/12 i SVT1."

http://www.tv.nu/program/nordstan

Kan vara underhållande att se. Lite som Ullared-progamet kan jag tänka mig.

Sänds på SVT1 på onsdag kl. 21

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Ladydragon
0

tack för tipset Skrattande

jag älskar Nordstan och har vart där många gånger så det ska bli extra intressant o se program om det

Loveradio
0

#1 Så lite! Glad

Vad kul! Det förstår jag. Själv har jag aldrig varit där faktiskt. Men vill gärna göra ett besök nån gång.

penphotography
0

Det är nog bra att det bara är tre program, lite Ullared-varning annars. Men det är ju SVT som sänder så det kanske inte blir så mycket såpa över det utan verkligen dokumentärt istället.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Loveradio
0

Så vad tycker ni om dokumentären hittills? Glad

2 avsnitt har sänts och 1 avsnitt kvar.