Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikett: allmänt
Läst 2063 ggr
Loveradio
0

Var tittar ni på dokumentärer?

Köper ni dokumentärfilmer och tittar på? Eller laddar ni ner?

Själv ser jag mest på dokumentärer på datorn. Via Youtube eller på topdocumentaryfilms.com. Tycker det är smidigt och bekvämt. Förut kollade jag en del på Discoverychannel och Animal Planet. Men nu har jag inte de kanalerna tyvärr.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mysdjuret
0

Jag föredrar att ladda ner först för att se om den är värd att köpa. om den är det så beställer jag via internet. Brukar använda www.torrentz.com när jag ska ladda ner men sitter du på några bättre sidor på tipsa gärna :)
Jag kollade också mycket på discovery och animal planet mm men vi har inte själv dem kanalerna heller.

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

Loveradio
0

#1 Brukar inte ladda ner speciellt mycket, så kan tyvärr inte komma med förslag på bättre sidor. Ser mest streamat på nätet (länken ovan) :) Jag föredrar också att titta på dokumentärer innan jag beställer dom.

Niklas
0

Jag ser absolut mest på SVT Play i iPad.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Loveradio
0

#3 Ja det är ju smidigt Glad

[GunillaR]
0

Jag ser nog mera på TV än på Youtube, men det beror nog på att jag inte alltid vet vad som finns på nätet.

Kunskapskanalen visar en del bra program. Jag har nu också National Geographic och Viasat History. Dock har jag märkt att Viasat History kör repriser på repriser och National Geographic alldeles för mycket handlar om USA och brottslingar. Jag har sagt upp mitt abonnemang för dessa kanaler.

Jag tar gärna emot tips här på sajten om intressanta dokumentärer att hitta på nätet!

Jag tycker det är spännande med historia i allmänhet och biblisk historia i synnerhet. Konsthistoria är ju naturligtvis något som ligger mig varmt om hjärtat.

Loveradio
0

#5 Kolla min länk i #0 :) Det är en sida där det finns massor av dokumentärer samlade. Klickar du på Documentary list så dyker alla dokumentärer upp, så kan man söka bland olika genrer. Fullkomligt avgudar den sidan. Finns filmer om konst och konsträrer bl.a.

[GunillaR]
0

Risken är stor att jag blir sittandes här hela kvällen Tungan ute

Ska kolla och spara sidan!

Loveradio
0

#7 Haha Flört Ja gör det!

[dynamitella]
0

Loveradio, tack för länken! Nu har jag så mycket att se på ju! :)

Loveradio
0

#9 Så lite {#emotions_dlg.smile} kul! Ja det finns hur mycket som helst att se där.

Ladydragon
0

jag tittar mest på weben tv4 play och sen 3 5 8 9:ns play

om jag orkar så tittar jag oxå en del på Discovery och Nation Geographic på tvn

då jag är hörselskadad så måste jag ha svensk text så många intressanta dokuentärer på nätet går bort för min del tyvärr då dom inte är textade Rynkar på näsan

Loveradio
0

#11 Okej :)

Ah okej, ja det är lite klurigare att hitta dokumentärer med svensk text på nätet tyvärr. Visst finns det, men det mesta är ju med utan text eller med engelsk text.

Loricari
0

Jag ser att du har samlat ämnesrubriker uppe till vänster. Ett förslag kanske kan vara att ha rubriken Historia eller kanske arkeologi. Jag har sett flera såna dokumentärer på senaste tiden, och jag tycker sånt är jättespännande!

Loveradio
0

#13 Nu finns det en rubrik som heter Historia. Arkeologi får man lägga under "allmänt", då det inte är ett särskilt stort ämne. Brukar skapa diskussionsgrupper(ämnesrubriker) allt eftersom det görs inlägg. Så om det blir flera som gör inlägg gällande arkeologi, då kan jag fixa en sån grupp.

Du får jättegärna tipsa om dokumentärer du har sett :)