För er vampyrintresserade
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Denna intressanta dokumentär gick på tv tidigare idag!
Den ger en ganska intressant synvinkel av den förste vampyren Vlad II eller Dracula som har kommit att bli den vanligaste benämningen. Jag som är galen i vampyrer (orginalmyterna, inte det komersiella tjaffset vi har idag) tycker den var super! 
Intressant film! Hade faktiskt ingen aning om att Ceausescu var en sådan beundrare av Vlad.
Spännande, ska se denna när jag har tid. Är inte så insatt i ämnet vampyrer, men verkar ju intressant. 
Nån som har sett filmen Nosferatu förresten?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Har alltid tyckt det var spännande med vampyrer. Tror jag har sett de flesta vampyrfilmerna fram till och med "En vampyrs bekännelse". Denna film har jag sett flera gånger och även läst boken.
Men dagens vampyrfilmer…….. näh, det var bättre förr 
Jo, jag har sett Nesferatu för länge sedan. Ganska läskig trots det är stumfilm!
Här är en om hans fru som nästan var ännu värre. Hon slaktade själv över 600 kvinnor och utförde kanabalism, sexuella övergrepp och torterade dem.
#3 Oj låter som du sett det mesta. Kanske är du en vampyr? 
Ja mycket i filmväg var faktiskt bättre förr. Tycker många filmer som görs idag är så överdrivna med specialeffekter osv. Ja trots att det är en stumfilm så har den en obehaglig stämning som gör den ganska otäck. Samma sak med skräckfilm, t.ex House on haunted hill med Vincent Price. Gamla skräckfilmer är mer igenomtänkta och har en mystisk stämning. Dagens skräckfilmer är ju så överdrivna och går ut på att få en att rycka till istället för den där mystiken.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#5 Haha kanske det
Nej, men jag tycker de ursprungliga myterna är facinerande! Fast jag tycker de flesta dokumentärer är fascinerande 
Ja, verkligen. Det är bara att jämföra med orginalet av Exorcisten och den nya nu. Den gamla var verkligen mystisk och äkta, den nya är bara specialeffekter som inte får mig att reagera alls längre.
# 5 - Jag älskar vitlök, så jag har nog inget vampyrblod i ådrorna 
Fast man vet ju aldrig - muuuuhhaaaaa!!!