Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikett: 9-11
Läst 2151 ggr
Naiz
1

102 minutes that changed america

http://topdocumentaryfilms.com/102-minutes-changed-america/

Här kan man se dokumentären online, väldigt gripande!

Loveradio
0

Kan bara hålla med, väldigt gripande och sevärd. Känns nästan som man är där när allt händer genom att det mesta är amatörfilmat.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Naiz
0

ja jag förstog nog inte hur stort det va förrän jag såg denna film.

Jag har aldrig varit i NY och kan inte riktigt föreställa mej hur stor det egentligen är där borta, och att dessa två byggnader rasade… helt ofattbart

Loveradio
0

#2 Nej precis, det är verkligen svårt att föreställa sig. Och alla människor som dog, alla brandmän som offrade sina liv. Ofattbart…

Naiz
0

#3 När man kollar på den förstår man inte att det är på riktigt. Att det faktiskt är folk som hoppar ur byggnaderna osv. Eftersom man ser på film så känns det oxå som just - en film. Men det är ju inte riktigt så…

Loveradio
0

#4 Fast jag håller inte riktigt med. Dokumentärer skiljer sig ju från filmer. När jag tittade på den så kändes det som jag var där, som att man såg allt med egna ögon. Eftersom det var amatörfilmat. Väldigt obehagligt.

Naiz
0

Jo men om man tänker på blair witch (stavning? :p) så är den oxå amatörfilman men inte sann nånstans :)
Det jag mena var att man kollar på tvn, och att det är så ofattbart att man inte kan tro vad man ser. Så känner jag iaf :)

Loveradio
0

#6 Ja visst är det ofattbart