Hästmannen
Nån som har sett denna fantastiska dokumentär? Ni som har, vad tyckte ni om den? I augusti förra året togs hästarna ifrån Stig-Anders pg.a bristande djurskötsel. Vad tycker ni om det? Rätt/fel? Var det ett för hårt beslut? Eller helt rätt?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Jag såg den för flera år sen, han borde fått hjälp att sköta dom istället. Det finns för få som lever på det viset, fast jag hade helst bott i ett torp som för 100 år sen typ så kan vara därför..
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag har tyvärr inte sett den, men följt debatten kring djurförbudet på avstånd. Visst kan det vara synd eftersom han i sanning är en unik person, men lst plockar inte djur hur som hellst heller. Djur ska ha det bra och behandlas bra, det är liksom därför vi har en lagstiftning och den ska alla leva upp till. I mina ögon har ingen person mer rätt än någon annan att missköta djur. Unik eller ej.
Paulina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jga tyckte han skulle få ha sin hästar, då dessa hästar var hans liv och med lite hjälp på traven, skulle det nog gå som en dans. Men var han inte ganska sjuk under den tiden och vistades på sjukhus? Därav det blev lsom det blev ett tag. Har för mig det och det var grannar som hjälpte han med att "ta hand om " hans hästar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag tycker inte als att han missköte dem på något sätt, men eftersom myndigheterna tyckte så. Så tycker jag att dom istället skulle erbjuda honom hjälp. Eller ordna med hjälp.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
#4 Ska det vara myndigheternas ansvar att sköta om andras djur? Jag blir mörkrädd bara av tanken på vad det skulle kosta samhället att fixa fram resurser åt alla de som inte klarar av att hålla sina djur som de bör, för det är många. För att inte tala om vad det skulle kosta när folk börjar utnyttja det genom att skita i att skaffa de saker som behövs för att de får det av myndigheterna istället.. Med andra ord inte hållbart.
Paulina
#5 Då har du läst på fel sätt om du tolkar mitt inlägg så. Du får omvärdera det jag skrev.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
#6 Uppenbarligen misslyckas jag. Hjälp mig gärna på traven och förklara hur jag ska tolka denna mening på ett annat sätt än att lst skulle fixa fram de resurser som krävsdes för att denna man skulle kunna hålla sina hästar enligt gällande lagstiftning så som alla andra i landet är tvugna att göra "Så tycker jag att dom istället skulle erbjuda honom hjälp. Eller ordna med hjälp"
Paulina
Te.x typ så som hemvården fungerar, fast med inriktning på djur!
Ja, det skulle vara användbart för många!
Å andra sidan så kan man ju "anställa" någon för att hjälpa en med djuren själv. För jag menar fortfarande att det inte kan vara länsstyrelsens ansvar att fixa fram denna "djurhjälp" (för jag tolkar dig fortfarande som att du anser att det är myndighetens roll att fixa fram denna resurs? Isf tolkade jag dig inte så fel ändå som det verkar. Du kanske ska ta och omvärdera mitt inlägg
)
När det gäller just hästar så finns det ju ofta tonnårstjejer som gärna hjälper till i utbyte mot att få rida tex. Då kanske man inte ens behöver betala multum för hjälpen man får 
Paulina
Jag tycker som jag gör, o känner att jag vill inte delta mer i denna diskussion!
Ja, klart du får tycka som du gör (vem har sagt annat?), men skriver du på ett diskussionsforum så får du faktiskt vänta dig att folk kan reagera på det du skriver. Jag ber om ursäkt om jag upprört dig på något sätt genom att vilja veta mer om hur du tänker och diskutera med dig.
Paulina
Jag tycker han skulle fått ha kvar hästarna på sommarhalvåret. Av det jag sett hade han inte godkänt stall, men jag kan ha fel?
Tycker jättesynd om honom!