Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettallmänt
Läst 1240 ggr
Vinsla
0

Favoritdokumentär

Hoppas att det inte redan finns en likadan tråd Glad

Vilken är er/a favoritdokumentär/er? skriv gärna lite om den också! valfritt innehåll naturligtvis! Finns det någon som du kanske kan se hur många gånger som helst?

Jag har en gammal favorit som jag såklart inte minns namnet på just nu Funderar den handlar om en grupp labbråttor som man sätter ut i en naturlig inhängnad och studerar dom. Råttorna är minst 200 generationer labbråttor men inom några timmar(!) börjar naturliga beteende dyka upp bland råttorna. Otroligt fascinerande 

In med era favoriter!

Titta gärna på min hemsida där jag har massor av pysseltillbehör för dina projekt!  www.ninjamoffen.se

[Kavring]
0

Jag gillar ju nästan alla dokumentärer som finns, förutom dom som handlar om moderna krig. Tycker det är lite trist.

Men gillar naturdokumentärer mest, osv.

Just nu kollar jag mycket på serien "Deadly Women" som är ganska kul, men kanske inte så mycket av dokumentärer - men eftersom jag gillar dem så kanske andra gör det?

Melissa V
0

Ingen direkt favorit så, många som man fastnar för, andra sappar man förbi. Men senaste jag såg är "I Am" som var riktigt intressant och lärorik och som jag lätt kan se igen

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

[Mustangcab]
0

Vet inte vilken som är min favoritdokumentär, faktiskt.

mimåne
1

Ingen favorit dokumentär men allt om djur gillas av mig :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Mustangcab]
0

Personligen så gillar jag dokumentärer om personer, gärna politiker eller kungligheter. Jag avser här även historiska personer.

mimåne
0

#5 Haha uj! Historiska personer, politiker osv är ju de värsta tycker jag! 🤮😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Kavring]
0

It's a Girl Movie är jättebra, och handlar om Indien och Kina - hur man ser på män (som är bäst) och kvinnor (som inte är önskvärda). Dom faligaste orden som kan sägas på BB i dessa länder är "It's a girl" - många flickor blir mördade eller aborterade när föräldrarna vet vilket kön barnet har. Läs mer här: http://www.itsagirlmovie.com

[Mustangcab]
0

# 7 Tack för länken. Ja det känner jag till. Problemet i Kina är att det saknas över 1.000.000 flickor för pojkar att gifta sig med pga ett barnspolitiken.

[Kavring]
1

Ja det förekommer ju kidnappningar av flickor för att pojkarna ska kunna gifta sig (tas ju också upp i dokumentären). Jäkla stark dokumentär, väldigt välgjord!

Jalking
1

P3 radiodokumentärer utan tvekan.

Upptäckte av en slump dessa utmärkta dokumentärer. Körde någon annans bil och radion i den var inställd på P3. Råkade slå på radion just när dokumentären om sjukhusmorden började och blev fast. Har annars lite svårt att ta Sveriges Radio P3 på allvar, men detta är ett lysande undantag.

P3 Dokumentär

Sen jag installerade Podkicker Pro i Androidplattan har det blivit mycket smidigare att lyssna och hålla ordning på vilka jag har hört och inte hört.

Podkicker Pro

[T-Johan]
0

P3 Dokumentär gillar jag också.

Fast jag gillar inte att man har massa musik

i programmet.

🙂

Jalking
0

#11 Du slipper musiken om du lyssnar på podsändningarna i efterhand.

[T-Johan]
0

Jag lyssna också på P1 Dokumentär. Jag kanske blandar ihop dom två. För det är som du säger podden går att välja sort musiken. Jag har gjort de vid ett par tillfällen. Men jag lyckades inte på några av programmen, vet inte vilka.