Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettallmänt
Läst 2475 ggr
[Mustangcab]
0

Tvillingsystrar

"Norsk dokumentär från 2013. På ett barnhem i Kina möts två förväntansfulla föräldrarpar som ska adoptera varsin flicka. De slås av hur lika deras döttrar är, men barnhemmet förnekar att de är tvillingar. Ett dna-test bekräftar deras misstankar, men flickorna har redan skilts åt. Alexandra växer upp i en liten by i Norge och Mia i en stad i USA. Familjerna håller kontakt genom åren och efter åtta år är det äntligen dags för deras återförening. En dokumentär av Mona Friis Bertheussen." källa tv.nu

Imorgon i SVT 1 kl 21.00

mimåne
0

Jag såg första delen ikväll. Verkligen en jätte bra dokumentär, så bra att man blev lite rörd. Tänka sig hur livet kan bli. 

Ska absolut se nästa del imorgon.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Mustangcab]
0

Ja de ska vara med i Skavlan i SVT 1 kl 21.00.

mimåne
0

Va? Jaså? När dokumentären var slut tyckte jag mig höra att det skulle komma en andra del imorgon där flickorna skulle vara 11 år gamla. Men kanske var det skavlan dom menade då. Det var ju synd.

[Mustangcab]
0

Nej de är med i Skavlan i kväll.

"Svensk-norsk pratshow från 2014. Gäster är Joel Kinnaman, Hans Rosling, Linn Skåber, Nonono samt tvillingsystrarna Alexandra och Mia. Skådespelaren Joel Kinnaman har huvudrollen i filmen "Robocop". Professor Hans Rosling är en akademisk superstjärna, statistikguru och inspirationskälla för exempelvis Bono och Bill Gates. Nu är han aktuell med sitt "Ignorance test". Norska komikern Linn Skåber spelar mot Mikael Persbrandt i "Mig äger ingen", baserad på Åsa Linderborgs självbiografi. Musik av svenska trion Nonono, som har fått en superhit med "Pumpin blood". Dokumentären "Tvillingsystrar" berättar historien om två systrar från Kina som skildes åt och blev adopterade till två olika familjer, en i USA och en i Norge. Nu har Alexandra och Mia blivit 11 år och möts igen." källa tv.nu

mimåne
0

Jaha okej, jag gillar inte alls skavlan egentligen men vill ju se hur de har gått för tvillingarna. Får nog ta och härda ut genom programmet tills de kommer med