Dokumentärer iFokus

Dokumentärer

Etikettpsykologi
Läst 1828 ggr
Loveradio
0

Ångrarna

Kan tipsa om den här dokumentären.

Handlar om 2 män som ångrar sina könsbyten. De båda får träffas i en studio. Och sitter ner och pratar om sina minnen framför filmkameran.

Tycker den är riktigt bra och väldigt facinerande och intressant. Härliga personligheterockså.

Inte lätt att genomgå en så stor förändring och sen ångra det senare i livet…

Trailer

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[yodhe]
0

jag har sett den också..väldigt intressant..

min dotter ville gör det ett tag..men tack o lov är det krav på en 2 år terapeutisk prövning innan man ens får börja genomgå någon förändring…

för hon har idag ändrat sig…

inte alltid helt enkelt att förstå sig på sina egna känslor..

penphotography
0

Fy, vad hemskt att ångra något sådant! Kan man ens få ändra tillbaka?

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Loveradio
0

#1 Oj. Ja det är verkligen bra att det är så strikt, vilken tur. Nej verkligen inte. Det är inte lätt alls. Man går ju igenom faser i livet och som ung kan alla känslor och funderingar vara överväldigande. Och då kanske man känner att man är född i fel kropp. Men så kan man ju ändra sig och med åren lär man ju också känna sig själv. Och har man då gjort en sån stor förändring så går det ju inte att knäppa med fingrarna och förvandlas tillbaka till hur man såg ut innan.

Loveradio
0

#2 Det är nog "kört" efter en så stor förändring. Som kvinna kan man ju alltid operera tillbaka brösten genom att man gör bröstinplantat, men som man brukar man väl vända in penisen (?) och skapa en slida. Och då finns det väl inte så mycket att göra.

[yodhe]
0

Nej, man kan inte ångra tillbaka..det är det som är så jobbigt i den här situationen..

och Ja..vilken tur att det ändå är så pass lång utrednings tid..

Visst kan man återställa brösten , men inte det andra..Obestämd

Mandusius
0

Usch så hemskt :(

Dom gjorde ju operationen för att trivas bättre ed sina kroppar inte få det sämre "/

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Glitterregn]
0

Filmen finns inte längre på svt… Har någon en länk till den? Låter väldigt spännande!

Loveradio
0

#7 Tyvärr kan jag inte hitta den. Kollat runt på Youtube och sökt runt lite på internet men utan resultat.