Annons:
Etikettdjur-natur
Läst 6169 ggr
penphotography
2014-11-12 16:13

Cowspiracy

Jag har inte sett den ännu men har fått många tips om att den ska vara mycket sevärd. Så jag tipsar vidare om om Cowspiracy: The Sustainability Secret.

Är det någon som har sett den? Vad tycker du i så fall?

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Annons:
Huygens
2018-12-18 07:51
#1

Dokumentären blandar både sådant som är korrekt med sådant som jag tror är helt fel. Sök bland andra källor.

Det har i miljoner år funnits gräsätare på jorden som producerat rejält med metangas. Gasen har sedan gått tillbaka in i det naturliga systemet via växterna. Bufflar i Amerika, gnuer i Afrika, jakar i Tibet osv. Många av dessa naturliga metanproducenter har antingen utrotats eller kraftigt decimerats av människor.

Dokumentären nämner inte att FN:s rådande klimatmodellerna som pratar om hotet från "Global Uppvärmning", utelämnar solcykler och naturliga förändringar i jordens magnetfält (som påverkar instrålning).

Under varma Eemperioden för 125 000 år sedan var havsnivån 8 m högre än vad den är idag.

Jorden utsattes för Global Uppvärmning under den sk Romerska varmperioden då Hannibal gick med elefanter över Alperna. Jmf likaså den medeltida varmperioden på 1300-talet med isavsmältning.

Upp till toppen
Annons: