Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 4845 ggr
Loveradio
2011-10-12 18:29

Presentationstråd

Här tänkte jag att vi kunde lära känna varandra bättre. Så ni som har lust får gärna skriva ett stycke, kort eller långt, där ni berättar lite om er själva och era intressen. Kanske också när ni började intressera er för dokumentärer.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

  • Redigerat 2020-11-23 18:37 av Niklas
Annons:
Loveradio
2011-10-12 18:34
#1

Då börjar jag!

Jag heter Sara, är 19 år och bor i Umeå där jag också föddes. Har flyttat omkring ganska mycket under min uppväxt. Bott i Kanada i 2 år och sen i Japan i 1 år. Har bott i Linköping den största delen av mitt liv, och också några år utanför Linköping på landet.

ÄLSKAR djur. Har alltid drömt om en hund, men mina föräldrar har alltid varit emot det. Så det blev först nu i somras, då jag flyttade till egen lägenhet som jag köpte mig en Boxervalp vid namn Valentin (Valle) som är världens finaste. Nu är han 6 månader. Har haft hamstrar och marsvin när jag var mindre, och också en katt som nu är 8 år och bor hos min faster.

I framtiden vill jag gärna jobba med hund som yrke. Kanske som hundförare i tullverket.

Har alltid gillat att kolla på film, men på senaste tiden har det vuxit fram ett intresse för just dokumentärer. Var väl 16 år när mitt intresse för dokumentärfilm växte fram. Har hittills kollat på över 100 filmer. Yes, ni kan kalla mig dokumentärnörd Flört

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Emo
2011-10-24 08:21
#2

Mitt namn är Emo. Jag är ensam i Sverige om att ha det namnet som tilltalsnamn. Det kommer från släkten i USA, där det även används av fler, men då med "rätt" stavning Amo. Min mor hade bara hört namnet och inte sett det i skrift, men det blev bra för så fick det rätt uttal här Glad

Jag hoppas på mycket roligt och givande här. Kanske kan jag även bidra med intressant information.
Jag bor i Skåne.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Loveradio
2011-10-24 10:59
#3

Välkommen Emo Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

FrökenFrisk
2011-10-24 12:58
#4

Hej!

Jag är en tjej på i rundasvängar 30 år. Föredrar att kika på dokumentärer framför de andra katagorierna. Är nyfiken, glad och intreserad av det mesta som person.

Riktigt roligt att få vara här!

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Loveradio
2011-10-24 13:42
#5

#4 Roligt att ha dig här! Glad välkommen!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maja2
2011-10-24 15:00
#6

Hej, jag heter Maria och bor i Bygdsiljum (8 mil från umeå) med mina 3 hundar. Hundarna är mitt stora intresse. Jag är 45 år. Mina två barn är vuxna och utflyttade.

Jag har alltid varit intresserad av dokumentärer och önskar att jag hade fler tv-kanaler. Har bara 1, 2 4, 6 och 24.

Annons:
Loveradio
2011-10-24 15:04
#7

#6 Välkommen Maria! Synd att du inte har så många kanaler, men tur att internet finns Glad finns mycket dokumentärer på internet

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

FrökenFrisk
2011-10-24 15:46
#8

#6 och 7 Jag har ingen kanal eller Tv här hemma. Men jag har hela världen i mitt knä iform av datorn! Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Maja2
2011-10-24 15:48
#9

#7 och #8 Med min dator går det inte se tv-program. Den hänger sig hela tiden.

Loveradio
2011-10-24 15:55
#10

#8 Ja det är tur att internet finns Skrattande

#9 Jaha, vad tråkigt…

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Körsbär
2011-10-24 17:02
#11

Jag heter Astrid och är 12 år, bor i Linköping med min bror, mamma, pappa och så klart mina kaniner. Älskar djur och att se dokumenterär ibland är inte heller så dumt! ;)

Fick mitt första djur våren -11 och en till kommer i november-11, båda kaniner. Buster, heter hunden som inte kan någonting…brukar gå ut med honom, en väldigt glad border terrier :q Djur är mitt liv…älskar dom, så glada och positiva :)

Loveradio
2011-10-24 17:05
#12

#11 Välkommen hit Astrid! Kul att du gillar dokumentärer. Ja visst är djur alldeles underbara Glad dom finns alltid där för en i alla lägen.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Körsbär
2011-10-24 17:07
#13

#12 Tack! :)

Annons:
Mandusius
2011-10-25 00:01
#14

Mitt namn är Amanda och är snart 20 år fyller om ca två veckor^^ 
Bor i lilla Blekinge och gör för tillfället inte någonting då det är snålt med jobb "/

Är intresserad Av katter (hittekatter), hantverk, måleri och dylikt^^
Har nog alltid varit intresserad av dokumentärer. Är oftast intresserad av mord, kriminal, självbiografier, historia och mycket mer :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Loveradio
2011-10-25 00:18
#15

Välkommen Amanda Glad hoppas du kommer att trivas. Och grattis i förskott!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Kalendula
2011-10-25 00:51
#16

Jag hänvisar till min personliga sida här på iFokus. Det blir enklare för mig.

Vill passa på att tacka för en fin sajt Loveradio Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Loveradio
2011-10-25 01:05
#17

#16 Så kan man också göra Glad har läst igenom och tråkigt att läsa om din EDS… Tycker du verkar vara en stark person! Och kul med ditt djurintresse!

Tack så mycket Glad och välkommen Lotta!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Kalendula
2011-10-25 01:13
#18

Tack Loveradio.

Fast jag vet inte hur det är att leva utan EDS, o det är den bl.a som gjort mig stark person Flört

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Loveradio
2011-10-25 01:16
#19

#18 Jo det är ju klart :) den är ju en del av dig och har format dig.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Lostmybrain]
2011-10-25 19:47
#20

Hej :) Jag heter Helena och jag älskar dokumentärer!! :D

Väldigt hund- och tecknings intresserad för att sammanfatta mina intressen :P

Kul, loveradio att denna sida finns!

Annons:
Loveradio
2011-10-25 19:53
#21

#20 Välkommen Helena, kul att du också älskar dokumentärer! Glad

Tack! Det tycker jag också Skrattande

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Baktiden
2011-10-26 01:33
#22

Trevlig sida! 

Jag heter Lucy och är 18 år, har inga direkta intressen. Sitter mest vid datorn hela dagarna och surfar runt på olika forum, kollar serier och såklart dokumentärer.

Brukar bli någon dokumentär om dagen. Gillar mest dokumentärer om viktminskning/övervikt/undervikt, psykologi och droger. Även diverse natur och forskningsdokumentärer brukar också vara intressanta :)

Loveradio
2011-10-26 10:57
#23

#22 Välkommen hit Lucy Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maria
2011-10-29 15:22
#24

Jag heter Maria och bor i Göteborg med man och två katter. Vi har en vuxen son.

Har varit sjukskriven sedan i slutet av januari men är på G nu äntligenGlad

Har haft tid att se en del TV denna perioden och mina favoritkanaler är alla Discoverykanalerna. Gillar dokumentärer och en hel del annat i livet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loveradio
2011-10-29 16:31
#25

#24 Välkommen Maria Glad jag var inne på din blogg och jag måste säga att du är en riktig kämpe! Skönt att höra att du är på G nu.

Kul!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maria
2011-10-29 16:34
#26

#25 TackKyss

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mysdjuret
2011-11-05 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Hejsan :) mitt namn är Linnéa. 18 år och studerar mitt andra år på naturbrukslinjen med inriktning Djur allmän.

kan börja med att berätta att jag har ett genuint djurintresse! Skrattande
Har så länge jag kan minnas alltid älskat djur och jag vill inget hellre än att vara omgiven av dem. Har vuxit upp med alla möjliga husdjur men just nu äger jag och min familj 4 hästar, 5 katter, 20 höns, 5 duvor, 3 chinchillor, 2 råttor, lite fiskar och nu vill vi även skaffa en Borzoi :)
I framtiden vill jag självklart arbeta med djur. Utomlands hade inte varit dumt. Jag tänker på något i stil med rescue center eller någon park. 

Sedan har vi då mitt intresse för dokumentärer. Och då främst dokumentärer som handlar om Klimat, djur, jorden, förhistoriskt, framtiden, forskning, rymden och mm i den stilen. Jag började intressera mig för dokumentärer ganska tidigt, runt 11 års åldern.

Jag läser gärna Vetenskapens värld på min fritid men annars umgås jag mycket med min kille Oscar eller mina vänner. Vi brukar alltid hitta på något spratt och bus utomhus :P och på tala om utomhus så tycker jag mycket om skogs- och strandpromenader. Har alltid varit ett litet skogstroll ;)

Tycker mycket om att fotografera och har för inte så länge sedan skaffat en systenkamera! Nikon D3100 med stort objektiv ^^ (bilden har jag tagit) :) 

allmänt: Dricker mycket te, tycker om ekologiskt odlat, lyssnar gärna på musik som cocorosie, veronica maggio, bjork, muse, imogen heap, dupstep, kent, beirut mm. livsnjutare, spenderar en del tid framför datorn, kollar mycket på film, tycker om att delta i disskutioner och att dela med mig av olika saker samt se vad andra har att dela med sig av för kul. Gillar att skratta och kollar därfor en del på roliga videos på youtube.

det var allt jag kunde komma på om mig för tillfället. :)

ciao!

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

Annons:
Loveradio
2011-11-05 13:51
#28

#27 Välkommen hit Linnéa Glad hoppas du kommer att trivas.

Vad kul med ditt stora djurintresse! Känner igen mig i det du skriver om att du alltid älskat djur och vill alltid vara omgiven av dom.

Fuskigt med så många djur!

Jättefin bild också. Tack för din presentation!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mysdjuret
2011-11-05 14:17
#29

#28 Tackar så mycket! jag tror nog att jag kommer trivas här :)

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

[AshJ]
2011-11-07 11:58
#30

Jaha, ska man presentera sig lite då? Jag är 23 år gammal. Studerar för tillfället och planerar att göra detta ett tag till. Annars så uppskattar jag en bra film, pyssla hemma, djur, natur, musik, filosofi, psykologi och mycket mer. Sedan är det kul att samtala och diskutera med folk. Gärna om man inte har helt samma åsikt, och kan lära sig lite nytt av varandra. Läsa är också ett väldigt stort intresse .

Loveradio
2011-11-07 12:13
#31

#30 Trevlig presentation, välkommen hit Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[AshJ]
2011-11-07 12:15
#32

31# Haha, ja! Det får duga. Ingen aning om vad man skall skriva. Tjuvkollade lite på vad andra hade gjort. Även om deras var mer ingående. Men tack då i alla fall. ;)

Loveradio
2011-11-07 12:38
#33

#32 Man skriver så mycket eller lite man vill och hur ingående man vill Flört finns inga rätt eller fel när det kommer till presentationer tycker jag.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Lilith
2011-11-12 04:21
#34

Jag bor med min pojkvän och sju råttor i Eskilstuna. Är 21 år gammal och studerar på högskolan här.
Är helt fantastiskt fascinerad av psykologi, historia, vampyrer, rollspel, kultur och samhälle, inredning, pyssel, råttor, och kombinerar man de fyra första blir jag den lyckligaste människan på jorden.
Är kanske aningen excentrisk och känner och gör allt till 110%, på gott och ont.

Jag är väl något av en allätare när det kommer till dokumentärer. Har ingen aning om hur många jag har sett, men jag vet att jag oftare fastnar framför en dokumentär på tv, än en film.

Annons:
Loveradio
2011-11-12 05:03
#35

#34 Välkommen hit och tack för din presentation Glad psykologi, inredning och pyssel är nåt som också intresserar mig.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[GunillaR]
2011-11-12 19:17
#36

Jag är 64 år gammal och blir "senior" nästa år :-)

Min stora passion är måleriet och konsten. Jag är också intresserad av livsåskådning och existensiella frågor, historia mm. Har två sajter härinne, Tarot och Konstnärer.

Jag lever med min sambo, en kattfröken som är två år gammal, en helt underbar liten dam med mycket bestämda åsikter om hur saker och ting ska vara.

Jag tycker det är väldigt spännande att se dokumentärer om gamla civilisationer, även om bibliska platser. Naturfilmer ser jag gärna och njuter speciellt om bildarrangemanget är bra.

Loveradio
2011-11-12 19:28
#37

#36 Tackar för den trevliga presentationen och välkommen hit Gunilla!

Jag var inne på din konstsida förut och wow vad duktig du är Glad Önskar man kunde måla lika bra.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[GunillaR]
2011-11-12 19:42
#38

# 37  - Man tackar o bockar Glad

Just nu är det uppehåll i måleriet, jag ska flytta om dryga två veckor och sitter mitt uppe i packning och städning.

Loveradio
2011-11-12 20:21
#39

#38 Förstår det, att flytta tar tid.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[GunillaR]
2011-11-12 22:14
#40

# 38 - Jo det ska gudarna veta. Jag är så trött på detta nu och önskar bara att jag var på plats.

sxesux
2011-12-05 21:49
#41

Anders, 33 år gammal, bor i Uppsala med min älskade fru.

Har alltid tyckt om dokumentärer, men det var väl först i sena 20-årsåldern som jag verkligen började nörda ner mig. Ser 5-6 filmer i veckan, och endast i undantagsfall är det något annat än en dokumentär som avnjuts.

Är intresserad av samhällsfrågor i stort, nutidshistoria, rättvisefrågor (framförallt kriminalpolitik/brott & straff) med fokus på dödsstraffet. Och just det, handboll eftersom jag har mitt ursprung i Eskilstuna.

Annons:
Loveradio
2011-12-05 21:52
#42

#41 Tack för din presentation Anders! Glad Kul att läsa lite om dig och ditt dokumentärintresse. Välkommen hit.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Denna kommentar har tagits bort.
Mandusius
2012-01-04 11:53
#44

#43 Tack för din presentation :)

Jag hoppas att du kommer trivas här på på dokumentärerGlad

Håller med dig, man hanterar sina problem framför att fly från dom!

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Maria
2012-01-04 11:55
#45

#44 Niila är avstängd från hela iFokus och presentationen är en kopia av en annan sajtvärds.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mandusius
2012-01-04 11:58
#46

#45

Tyckte det var lite konstigt at jag såg samma presentaion på många platser. Men nu vet jag.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Krubb
2012-01-07 17:23
#47

Hej på er!

Inge heter jag och jag finns i småland. Bor här med min fru och våra två barn, en hund och ett par tre katter.

Är lite drygt 37.. väldigt historie intresserad. Läser mycket om både det ena och det andra. Just nu läser jag en hel del om religionshistoria, och då mest om kristendomen. Jag är rejält svag för dokumentärer..

Jag försöker hänga med i politiken, men sport är inte riktigt min grej. Förutom att jag tränar för att må bra själv då, och Geocachar lite då och då. Däremot följer jag vårt lokala allsvenska lag lite grann.

Allt är möjligt om du inte har en aning om vad du pratar om.

Loveradio
2012-01-07 17:32
#48

#47 Välkommen hit Inge Glad tack för en trevlig presentation, hoppas du ska trivas på sajten.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Annons:
[AshJ]
2012-01-17 17:09
#49

1# Oh, kan du inte berätta hur det kan komma sig att du spenderat tid i Kanada och Japan? :)

Loveradio
2012-01-18 00:51
#50

#49 Det var som så att vi flyttade runt pg.a pappas jobb. Han jobbar som lärare i psykologi på universitetet (i japan fick han t.om titeln professor i psykologi) så det är tack vara honom som vi har flyttat runt :)

Var väldigt liten, bara 4-7 år när vi bodde i Kanada och Japan men jag har ändå en del minnen därifrån. Föddes i Sverige, flyttade sen till Kanada och bodde där 2 år, och sen flyttade vi till Japan och bodde där 1 år. Det var intressant och de kulturella skillnaderna är ju enorma. Och jag lärde mig att "people grow up differently". Det sa jag till mina föräldrar, vilket är ganska fantastiskt när jag var så liten.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[AshJ]
2012-01-18 03:50
#51

50# Oj, det är imponerande. Minsann.

Aribigga
2012-06-18 22:09
#52

Mitt namn är Sofie, jag är född 1988 och bor i nordvästra skåne i en lägenhet med trädgård, med en sambo och två katter. Jag har även en ponny som jag tillbringar mycket tid med och hittar på diverse saker med.

Jag arbetar som växtskötare och fruktansvarig på ett företag som bland annat håller på med fruktkorgar och uthyrning av växter till olika företag.

Jag gillar att kolla på dokumentärer, främst och djur och natur vilket var anledningen att jag sökte mig hit!Skrattande

Mitt datoranvändande går dock i perioder och ibland är jag med överallt där jag kan med en kommentar och ibland har jag inte lust att skriva något alls, så är jag frånvarande så vet ni varför.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Loveradio
2012-06-18 22:24
#53

#52 Kul att läsa om dig Sofie. Välkommen hit! Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Aribigga
2012-06-18 22:25
#54

Tackar :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

[yodhe]
2012-06-19 21:40
#55

Jaha..jag har missat den här tråden..( eller kanske jag omedvetet undvikit den)

Jag är Yodhe..har befunnit mig på iFokus ett antal år i flera skepnader och Medarbetare på andra sajter…men..nu är jag den här..

50 år..kvinna..jobbar i vården och har en dotter på 24 år med Aspberger och AD/HD..som jag bor med…

Har precis påbörjat en ny relation med en engelsman..och är på väg att flytta över…vattnet..snart…haha..

Jobbar natt heltid…vakar..så det finns mycket tid att slå ihjäl..och då är playtv perfekt…

så många bra serier finns det inte..men dokumentärer finns det många och olika..det gillar jag…

orkar inte alltid titta på långfilmer..dessutom har jag sett det som är värt att se..

Annars gillar jag att vara ute så mycket det går.

Annons:
Loveradio
2012-06-19 22:16
#56

#55 Kul att läsa om dig Yodhe! Glad ja det finns så himla många dokumentärer och till skillnad mot filmer och serier så lär man sig ju nya saker av att titta på dom.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[yodhe]
2012-06-21 01:43
#57

Tack Loveradio..!!

Mm.det är det som är det roligaste..att lära sig nya saker hela tiden..

tycker jag..Glad

nattinamnam
2013-01-10 03:30
#58

Hej på er alla! :)

Jag heter Natalie och är född 1995. Mina intressen är främst psykologi, filosofi, historia, musik, konspirationer och jag är en riktig nörd ang. dokumentärer. Jag tycker ofta att dokumentärer om brott och mord är intressanta. Spekulationer om vad som får människor att handla som dem ibland kan göra.

Bland mina favorit dokumentärer finns "man on wire" jag tycker att den är så otroligt vacker och välgjord.

Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...

Loveradio
2013-01-10 16:10
#59

#58 Välkommen hit Natalie Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

maria52
2013-01-30 09:13
#60

Hej

Har nyss gått med i den här tråden ! Har gått med i en massa andra trådar också, man har ju inte bara ett intresse =). Maria 52 år bor i Umeå med make och barn hund och 2 katter varav en maine coon tjej som är 4 mån. en rottisblandning 9 år och en huskatt 4 år. Har börjat kolla mig runt lite här på dokumentärer hittar en massa spännande filmer men hur gör man om man vill se dom går dom att hitta igen på nätet eller? Hoppas nån kan hjälpa! Kramiz  Älskar dokumentärer det är verkligheten!

Loveradio
2013-01-30 15:51
#61

#60 Välkommen Maria! Kul med en till Umebo :) På tv4play och svtplay kan man hitta dokumentärer som har gått på tv. Annars finns det ett par sidor där man har samlat dokumentärer och kan se online. T.ex http://documentaryheaven.com/ och http://topdocumentaryfilms.com/.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mimåne
2014-02-04 18:03
#62

Åh varför har jag inte hittat hit tidigare! Vilken bra iFokus sajt! Jag älskar dokumentärer, speciellt om djur och natur.

Nu är jag också medlem här :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
[Mustangcab]
2014-02-04 22:23
#63

# 62 Välkommen hit. Här har vi lite utav varje.😃

mimåne
2014-02-04 22:35
#64

Tack, ska bli spännande 😃

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Skorpion76
2014-04-06 07:07
#65

Jag är en tjej på 37 år som heter Hanna. Jag är 164 cm lång och väger 75 kg. Jag har brungröna ögon och askblont hår. Jag har glasögon också och har haft det sedan ett års ålder och anledningen till det är att jag skelade så mycket. Jag är född med en cp-skada som har slagit ut större delen av min syn. Om man föds med en cp-skada är det inte alls ovanligt att man får problem med talet. Antingen genom att man talar otydligt och sluddrar eller att man inte pratar alls, men i mitt fall tog synen den största smäl-len. 

Min högra arm och han hänger inte riktigt med och det vänstra benet är två cm kortare än det högra. Benlängdsskillnaden är lätt att kompensera med en högre sula på alla vänsterskor, men det medför ändå att jag haltar när jag går och har ganska dålig balans. Mitt högra öga skelar, vilket innebär att det pekar snett emot det andra och latar sig medan det andra jobbar dubbelt upp.

Dessutom har jag ett fel på synminnet i hjärnan som kallas nystagmus och som innebär att jag inte kan hålla ögonen stilla. Om jag försöker fästa blicken på det jag tittar på bara flackar den. Det gör bland annat att jag saknar sidoseende och det innebär i sin tur att om jag ska titta åt sidan måste jag vrida på hela huvudet.

Den dåliga synen gör också att jag har orienteringssvårigheter som innebär att jag har svårt för att hitta och veta var jag befinner mig och att jag lätt missar nivåskillnader. För att veta var jag befinner mig måste jag gå samma sträcka flera gånger och så att säga nöta in på vilket sätt jag ska gå för att komma dit jag vill. Det är heller inte så särskilt lätt för mig att upptäcka ifall någon hälsar på mig om inte personen talar om det. 

Jag har även autistiska drag som bland annat innebär att jag har koncentrationssvårigheter samt svårigheter att organisera och planera det jobb jag ska göra.

Nu har jag boendestöd som hjälper mig med det, men det krävdes att jag gick igenom en ordentlig utredning för att få det. Jag har även speciella intressen, vilket är typiskt för en person med autism. Det innebär att man har ett särskilt intresse som man verkligen går in för och tar reda på allt man bara kan om. 

Jag har även svårt för den sociala biten, vilket också är typiskt för autistiska personer. Jag kommer att återkomma till detta senare, men förutom detta är jag en alldeles vanlig tjej med vanliga intressen. Jag tycker om att skriva väldigt mycket, surfa på internet och ta reda på fakta.
 
Jag gillar hästar också och förut red jag, men en mycket tragisk olycka som innebar att jag ramlade av hästen och bröt armen satte definitivt stopp för det. På dagarna jobbar jag på Daglig Verksamhet som är en sorts skyddad verkstad. Där jobbar jag med data och packar skruv samt att jag en dag i veckan har praktik i stallet.

På dagarna lyssnar jag på en engelsk-talande radiostation som spelar musik ifrån 80-talet och på nätterna brukar jag lyssna på Mix Megapol. Bäst gillar jag att lyssna på discomusik från 70-, 80- och 90-talet.

Mina största idoler är ett brittiskt syntpopband som heter Pet Shop Boys och den alpina skidlegendaren Ingemar Stenmark. När han åkte skidor stannade praktiskt taget hela Sverige av. Nu tror jag att jag fick med det mesta, men om det är något mer som du undrar över får du fråga mig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Loveradio
2014-04-06 14:32
#66

#65 Välkommen!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Skorpion76
2014-04-06 15:08
#67

#65 Tak så mycket!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: